Criza in Transporturi se adanceste: patronii de DUBITE spun ca au ajuns la fundul sacului: Daca faci un calcul, iesi pe minus
transporturidubitedubite 35 tonesoferi dubite
Pe fondul scumpirilor agresive din ultima perioada, mai ales acelea la carburant, firmelor de transport din Romania le-a ajuns cutitul la os. Patronii se plang de criza de personal, de faptul ca nu se plafoneaza preturile la carburant, dar si de comportamentul soferilor, care traiesc cu impresia ca banii "curg" pe ei in aceasta perioada. Unii sustin ca si-au tras masinile la garaj, altii ca aduc bani de-acasa sa plateasca salariile soferilor.
Florin Stancu are patru dubite pe comunitatea europeana, pe una dintre ele lucreaza el. Primeste comenzi de la o casa de expeditie si spune ca, de la inceputul anului de-abia isi acopera salariile soferilor si cheltuielile masinilor. Ba chiar a ramas cateva saptamani fara soferi ba pe o masina, ba pe cealalta.
"Efectiv suntem intr-un punct critic. Ne uitam in jurul nostru cum, toate celelalte industrii au primit ajutor, sustinere, vedem in HoReCa, in Constructii, in Agricultura. Pentru noi, Transportatorii, nu se face nimic. Suntem lasati in voia vantului. Majoritatea afacerilor sunt puse la pamant. E drept ca sunt si firme care prospera, dar au capital, au rulaj financiar, au zeci de masini poate si isi permit sa piarda, noi cei mici nu ne permitem. Taxele pe munca sunt foarte scumpe, iar angajatii au pretentii exagerate. S-au gasit doi-trei sa ridice salariile, din disperare, si acum toti viseaza cai verzi pe pereti. Unii habar n-au nici de soferie si spun ca fara 60 de euro la zi nici nu se dau jos din pat, e bataie de joc", afirma omul, revoltat.
Patronii cer plafonarea pretului la carburant
"Ar fi util sa ni se reduca taxele pe munca, sa platim contributii mai mici, ar fi extraordinar sa se plafoneze preturile la carburant, dar la nivelul din decembrie 2021, nu cel umflat artificial din prezent", a mai spus dl. Stancu.
"Am colegi care aduc si ei bani de acasa pentru a sustine activitatea, facem asta din speranta ca piata isi va reveni si pentru ca, daca renuntam, nu stim de ce sa ne apucam, eu sunt sofer de 28 de ani, daca renunt la activitatea mea, la altceva nu ma pricep", a mai spus acesta, care puncteaza si faptul ca a intalnit si soferi muncitori si care au inteles dificultatile din prezent, avand cerinte echilibrate in raport cu intregul context, dar si cu capacitatile lor profesionale proprii, dar acestea sun cazuri "pe cale de disparitie".
De profit nici vorba, uneori iesi chiar pe minus
"Ii provoc pe cei care cred ca patronii se imbogatesc din aceasta activitate, mai ales in aceste vremuri, sa faca un calcul simplu: sa inmulteasca 0,50 sau 0,65 de centi (cat primesti per km in general, cu nr kilometrilor parcursi (eu am luni si cu 4.000, nu prea am comenzi, dar cel mai mult am ajuns pe la 9.000). Aia sunt toti banii patronului. Apoi sa scada salariile lor, contributiile la stat, cheltuiala masinii de intretinere, taxele de drum, asigurare, motorina, uneori defectiuni. O sa vedeti ca ramai dator, nu castigi nimic. Sa si faptul ca nu toti ne putem returna TVA pe combustibil!", a mai spus acesta.
Federatia Operatorilor Romani de Transport a cerut, de asemenea, Guvernului, sa plafoneze pretul la benzina si motorina
"Aceasta este unica solutie ce se poate aborda pe termen scurt pentru consumatorii persoane fizice si juridice, pana cand toti factorii institutionali rezolva dilema sau trilema economica ce a generat fenomenul de la pompe.
Tari precum Ungaria si Slovenia, in care politicienii nu invocau stocurile de titei ce ar trebui sa ne linisteasca pe toti, asa cum se intampla in urma cu trei luni in Romania, au plafonat preturile carburantilor pentru consumatorii interni, persoane fizice si juridice.
Ne dorim sa aflam la 3 luni de la acele declaratii, de la orice oficial al statului roman, care este legatura intre stocurile invocate si preturile de la pompa. Se pare ca acest guvern, nu a gasit inca, in trei luni, un specialist care sa raspunda intrebarii de mai sus", a transmis Asociatia.
Foto: pixabay