Controale ANAF 2025. Ce firme trebuie sa se astepte oricand la verificari?
anafcontroale anafsaloane de infrumusetareevaziune fiscalasanctiuni anaf
In luna martie 2025, ANAF a intensificat controalele in domeniul serviciilor de infrumusetare, aplicand sanctiuni in valoare totala de peste 1,7 milioane de lei. Verificarile s-au concentrat pe fiscalizarea veniturilor, utilizarea caselor de marcat si respectarea legislatiei muncii. Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) au descoperit multiple nereguli, de la lipsa aparatelor fiscale electronice pana la angajari fara forme legale, ceea ce a dus la sanctionarea a peste jumatate dintre operatorii economici verificati.
In total, au fost supuse controlului 459 de firme din domeniul serviciilor de infrumusetare, dintre care 258 au fost sanctionate contraventional. ANAF a aplicat 310 sanctiuni, incluzand 284 de amenzi si 26 de avertismente. Principalele probleme identificate au fost lipsa caselor de marcat, neemiterea bonurilor fiscale si nedotarea cu POS, aspecte esentiale pentru asigurarea transparentei si evitarea evaziunii fiscale. Inspectorii au precizat ca aceste verificari vor continua, avand ca scop protejarea concurentei loiale si reducerea economiei subterane.
Peste 250 de firme au fost sanctionate contraventional
Aceste actiuni nu sunt o surpriza, avand in vedere ca ANAF a demarat inca din 2022 un program de conformare destinat operatorilor economici din industria de infrumusetare. Scopul acestui program este de a informa contribuabilii despre obligatiile fiscale si de a reduce riscul sanctiunilor prin cresterea transparentei in raportarea veniturilor. Institutia sustine ca educarea antreprenorilor din acest sector poate duce la reducerea amenzilor si la o mai buna intelegere a legislatiei fiscale.
Printre cei vizati de
controalele celor de la ANAF se numara atat persoane fizice care ofera servicii de infrumusetare, cum ar fi cei care activeaza ca PFA sau intreprinderi individuale, cat si saloane de infrumusetare, academii de formare profesionala si alti angajatori din domeniu. ANAF a subliniat ca, pe langa verificarile din teren, desfasoara si actiuni de monitorizare a activitatilor promovate online, identificand astfel prestatori care nu declara veniturile obtinute.