Chiar daca realizarea continutului in scop de marketing era utilizata in trecut doar pentru a trasa deosebirile fata de competitori, devine acum o necesitate pentru fiecare brand. Pe el se fundamenteaza campaniile de marketing online de succes si de la el pornesc interactiunile cu clientii.
Valoarea sa ca instrument de generare a business-ului este recunoscuta. Indiferent daca activezi in segmentul B2C sau B2B, continutul te ajuta sa-ti dezvolti afacerea indiferent ca vorbim de text, video, foto, audio sau grafice. Iata doar cateva avantaje ale construirii unei strategii de content marketing pentru business-ul tau.
Dezvoltarea imaginii brand-ului
Unul dintre cele mai importante beneficii, care arata cu adevarat importanta continutului, este calitatea acestuia de a dezvolta brand-ul. In piata actuala, influentata atat de mult de digitalizare, este esential ca business-ul tau sa urmareasca construirea unei relatii bazate pe incredere cu consumatorii si clientii.
„Asistam la o schimbare radicala in paradigma relatiei dintre business-uri si consumatori. Acestia din urma sunt satui de tacticile traditionale de vanzari, care devin acum agresive si lipsite de sinceritate. Pusi in fata acestora, ei simt ca singurul profit revine companiei, neobtinandu-se astfel o situatie de win-win. In schimb, consumatorii sunt acum atrasi de autenticitate si transparenta, fiind predispusi sa ia decizii pe baza unui research complex. Rolul content marketing-ului este oferirea acestei autenticitati informative”, afirma Larisa Muresan – online marketer la agentia de marketing online Klain.
Atunci cand un potential client interactioneaza cu continutul, el isi dezvolta o imagine despre brand-ul tau. Relevanta, caracterul informativ si captivant al celui dintai influenteaza opinia despre cel din urma. Brand-urile mature constientizeaza importanta content-ului, iar cele mai importante companii aloca bugete substantiale acestei zone. Anumite branduri mari investesc mai mult in crearea de continut decat in reclamele TV.
Imbunatatirea SEO
Continutul si relevanta website-ului in motoarele de cautare sunt inseparabile. Avand in vedere ca peste jumatate din traficul web este organic si 75% dintre utilizatori nu trec de prima pagina de rezultate, mentinerea in primele pozitii pe cuvintele cheie este imperativa.
SEO joaca astfel un rol important in cresterea vizibilitatii online a business-ului, iar imbunatatirea sa tine de un continut optimizat. Google pune un mare accent pe link-uri editoriale, care ofera autoritate unui website si care sunt obtinute de multe ori printr-un continut de calitate. Mai mult decat atat, Google scaneaza continutul unui website si extrage informatii esentiale despre business-ul tau, pe care le returneaza apoi in cautari.
Continutul informativ determina userii sa ramana un timp mai indelungat pe website-ul tau, acest timp de stationare fiind alt criteriu de clasificare utilizat de principalul motor de cautare.
Atragerea lead-urilor
Content marketing-ul costa cu 62% mai putin, dar genereaza de trei ori mai multe lead-uri decat instrumentele traditionale de marketing, conform Demand Metric. Mesajele promotionale care spun consumatorului cat de bun este produsul sau serviciul devin ineficiente datorita schimbarii mentalitatii acestuia.
Mai mult decat atat, luand in considerare ca peste 200 de milioane de utilizatori utilizeaza in prezent aplicatii de tip ad block (care blocheaza reclamele), continutul reprezinta o modalitate subtila de promovare. Cand acesta inlocuieste ad-urile tipice, el nu mai reprezinta un element ce intrerupe surfing-ul online, ci chiar obiectul acestuia.
In acest fel, consumatorii cauta produsele sau serviciile tale activ in loc sa le blocheze, iar business-ul tau nu devine un obstacol in calea a ceea ce acestia urmaresc sa gaseasca.
Cresterea conversiilor
In medie, rata de conversie a companiilor care utilizeaza content marketing-ul este semnificativ mai mare decat a celor care ignora continutul.
„Motivul pentru care content marketing-ul imbunatateste conversiile este unul simplu: el permite unui business sa interactioneze si sa formeze o relatie bazata pe incredere cu clientii si consumatorii. Continutul relevant reprezinta o invitatie adresata acestora de a lua o decizie de cumparare educata pe baza unui material informativ exhaustiv” afirma Valentin Bolboaca, general manager al agentiei de digital marketing Klain, cu peste 12 ani de experienta in domeniu.
Continutul relevant detine un rol important si in fidelizarea clientilor. Acestia sunt mai predispusi sa continue colaborarea cu business-ul tau atunci cand comunici direct cu ei, fie printr-un articol de blog sau o simpla postare pe social media.
Content marketing-ul introduce astfel o modalitate de interactiune a business-ului tau cu consumatorii. In cadrul acesteia, ei detin in totalitate puterea deciziei de cumparare, iar tu le pui la dispozitie datele pe care sa o fundamenteze. Continutul apare in intreg fluxul de realizare a unei conversii, avand rolul de a trimite potentialul client spre urmatoarea etapa, decizia si actiunea efectiva de cumparare.
In 2020, consumatorii sunt mai informati ca niciodata. Inainte de a alege un produs sau serviciu, ei citesc, compara si analizeaza in medie 5 site-uri, dupa care iau decizia de cumparare, conform unei analize efectuate de GPaC.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si