Concedieri masive la una dintre companiile de top - oamenii sunt dati afara pe banda rulanta
fordconcedieri fordford craiovalocuri de munca
Constructorul auto american Ford a anuntat reducerea a 4.000 de locuri de munca in Europa, pe fondul scaderii cererii pentru masinile electrice si al concurentei tot mai acerbe din partea producatorilor chinezi. Cele mai afectate tari sunt Germania, unde vor fi desfiintate 2.900 de posturi, si Regatul Unit, cu 800 de locuri de munca pierdute. Aceste concedieri, care reprezinta 14% din personalul Ford din Europa, urmeaza sa fie implementate pana la sfarsitul anului 2027.
Anuntul celor de la Ford vine intr-un context economic dificil pentru intreaga industrie auto, aflata in plina tranzitie catre vehiculele electrice. Constructorii auto se confrunta cu o cerere mai mica decat se astepta pentru aceste modele, iar investitiile necesare pentru dezvoltarea lor sunt semnificative. In acest sens, compania a redus productia planificata a modelelor electrice Explorer si Capri, citand „situatia economica slaba” si dificultatile in a gasi echilibrul intre reglementarile privind emisiile de CO2 si preferintele consumatorilor pentru masinile hibride.
In Germania, fabrica din Köln, care a beneficiat de o investitie de 2 miliarde de dolari pentru modernizare, isi va reduce orele de productie. Aceasta unitate fusese destinata sa devina un hub pentru automobilele electrice ale Ford, insa perspectivele actuale au obligat compania sa reevalueze planurile.
Ford se adapteaza la schimbarile din industrie
Mai multi producatori auto, inclusiv Toyota, Volvo si Bentley, au anuntat ca vor pune un accent mai mare pe vehiculele hibride in locul celor 100% electrice. In SUA, Ford a renuntat recent la un proiect de SUV electric, semnaland ca aceasta tehnologie are nevoie de mai mult timp pentru a castiga popularitate in randul consumatorilor.
„Producatorii de automobile din Europa se confrunta cu probleme competitive si economice semnificative, in timp ce incearca sa atinga obiectivele de emisii CO2, in conditiile unei
cereri modeste pentru vehicule electrificate,” a declarat un purtator de cuvant al Ford.
Reducerile de personal vor afecta in principal domenii precum dezvoltarea produselor, finantele si resursele umane. De asemenea, activitatile administrative si relatiile guvernamentale vor fi reorganizate.
In Romania, fabrica din Craiova, detinuta anterior integral de Ford, a trecut in 2022 sub controlul Ford Otosan, un joint venture intre americani si grupul turc Koç. Aceasta are aproximativ 6.000 de angajati si o capacitate anuala de productie de 250.000 de vehicule. La momentul preluarii, Ford Otosan a anuntat intentia de a concentra activitatea fabricii pe productia de vehicule comerciale si electrice.