CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!
CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!
de Vlad Strunescu la 17 Aug. 2018
Urmareste-ne pe Google News
poduri romaniapod italiaprabusire pod italiaaccident italia

Dintre cele 4.250 de poduri aflate pe drumuri nationale din Romania, numai 37 sunt in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4.

Potrivit CNAIR, nici unul dintre  aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar, unde se constata agravarea situatiei, se ia inclusiv masura inchiderii si devierii circulatiei pe alte rute.

Citeste si: Ce salarii plateste Jandarmeria romana: un jandarm poate castiga peste 10.000 lei lunar
 
Conform normativelor in vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar si mai devreme, daca situatia o cere. 
 
Aceasta revizie este efectuata de echipe de specialisti ai CNAIR, iar rezultatele sunt inscrise intr-un raport privind starea generala a infrastructurii rutiere din Romania.
 
Tot potrivit normativelor, cand revizie constata degradari complexe, se comanda, pe baza de contract, o expertiza tehnica efectuata de experti privati.
 
"Pentru a nu se crea confuzii, trebuie sa precizam ca intervalul pentru lucrari de intretinere periodica este cuprins intre 10 si 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparatia capitala este cuprins 35-50 ani, in functie de evaluarile tehnice.
 
Ca exemplu, podul de la Maracineni, reabilitat dupa inundatiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta in cadrul unui program de intretinere periodica si nu a unui program de reabilitare. Trebuie sa subliniem ca, nici la momentul inceperii lucrarilor din acest an, nu exista un risc iminent de colapsare a podului", precizeaza CNAIR.
 
De asemenea, compania arata ca, de principiu, reabilitarea podurilor este cuprinsa in programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.
 
Este si cazul podului care traverseaza raul Arges in zona localitatii Adunatii Copaceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar si al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea in reabilitare.
 
Sunt insa si programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi Podurile dunarene de pe A2, pentru care contractele de lucrari urmeaza sa fie lansate in scurt timp in licitatie publica.
 
Potrivit CNAIR, faptul ca nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp demonstreaza ca situatia podurilor din Romania nu se afla in situatie grava, iar problemele aparute pot fi tinute sub control prin activitati de reparatie curenta.
 
Compania face apel la cei care prezinta in spatiul public informatii in legatura cu situatia infrastructurii nationale, sa verifice cu atentie veridicitatea lor, deoarece, in caz contrar, risca sa produca panica si confuzie in societate.

Citeste si: Sinteza Saptamanii: ANAF pune la dispozitie computere pentru cetateni, impozitarea bacsisului si schimbari la casele de marcat
 
O sectiune a viaductului Morandi, de pe autostrada A10 din Italia, a cedat, marti, cand traficul era intens. Zeci de vehicule au cazut 50 de metri in gol.
 

Foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025
Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?
Companii

Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?

today12 Mar. 2025
Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?
Companii

Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?

today12 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x