Clientii operatorilor telecom ar renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV, conexiunea la Internet fiind ultima optiune a acestora in directia reducerii cheltuielilor, pe fondul manifestarii crizei financiare, a declarat, joi, Gabriel Mustea, director in cadrul PwC Romania.
"Clientii considera ca pot renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV. Linia fixa poate fi usor inlocuita de telefonul mobil. La cablul TV se poate alege un pachet mai ieftin sau/si se poate substitui cu continut online. Putini sunt insa dispusi sa renunte la conexiunea la Internet", a spus Mustea, prezent la Mediafax Talks about Telecom Industry.
Studiul "Impactul crizei asupra obiceiurilor de consum telecom si media", realizat in Statele Unite ale Americii de catre Communispace la cererea PwC, a evidentiat faptul ca abonatii nu sunt dispusi sa renunte la Internet si continut, chiar daca sunt mai atenti la costuri, acestia cautand insa operatori care ofera oportunitati de a face economii.
De asemenea, studiul a mai evidentiat ca utilizatorii doresc libertate in personalizarea pachetelor de servicii de telecomunicatii si vor sa plateasca doar pentru serviciile de care au cu adevarat nevoie.
"Clientii apreciaza prin fidelitate serviciile si suportul de calitate, dar si rasplatirea loialitatii. Nu sunt de acord cu acordarea de tarife mai mici clientilor nou atrasi, in detrimentul celor vechi. Totodata, clientii nu agreeaza reclamele transmise pe mediile de comunicare personale, dar ar fi dispusi la un compromis in schimbul unor beneficii", a spus Mustea.
Studiul "Impactul crizei asupra obiceiurilor de consum telecom si media" a luat in calcul raspunsurile a circa 750 de persoane, cu varste intre 18 si 60 de ani.
Conform unui alt studiu prezentat de Mustea, principalele criterii in selectie unui operator de telecomunicatii sunt acoperirea retelei, raportul pret-beneficii si notorietatea companiei, care, impreuna, au o pondere de peste 80% in decizia viitorilor abonati, la nivel international.
Efectuat anual, studiul "Mobilitatea personala" a luat in calcul raspunsurile a circa 7.400 de angajati ai PwC, la nivel global.
"Studiul a mai scos in evidenta ca 85% dintre respondenti detin unul sau mai multe telefoane mobile, iar smartphone-urile sunt in crestere de popularitate. De asemenea, magazinele de profil sunt canalul cel mai popular de achizitie a unui terminal", a spus Mustea.
El a adaugat ca pretul, design-ul si durata de consum a bateriei terminalului sunt principalele criterii de selectie a dispozitivelor mobile, iar cu cat nivelul de utilizare este mai mare, design-ul devine mai important decat pretul.
Concluzionand, criza a determinat clientii sa devina mai selectivi si mai pretentiosi si nu se vor schimba usor. Loialitatea clientilor are un pret din ce in ce mai mare. Terminalele mobile vor acoperi mai multe nevoi practice, cum ar fi microplati sau controlul accesului. Pe de alta parte, presiunea pe operatori si producatorii de tehnologie este in continua crestere, atat dinspre clienti, cat si dinspre actionari, iar castigatori vor fi cei ce vor oferi conectivitate permanenta, calitate si viteza", a mai spus Mustea.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si