Cineva trebuie sa o spuna: antreprenorii romani nu au strategii financiare adaptate momentelor de criza, precum cea din prezent
strategie financiaraafaceri
Doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi si online au o strategie financiara adaptata la conditiile actuale, aceasta este concluzia unui studiu realizat de Trusted Advisor Strategy & Finance, companie romaneasca de contabilitate si strategie financiara.
Analiza prezinta evolutia financiara a 3 industrii privind bugetul antreprenorilor si are la baza studiul "Raportarea Financiara la Antreprenori", editia a-II-a, 2021, fiind elaborat pe un esantion de 230 de respondenti, companii antreprenoriale din Romania, care inregistreaza o cifra de afaceri intre 100 000 de euro si 10 milioane de euro din orase precum Bucuresti, Cluj, Giurgiu, Ploiesti, Suceava, Arad, Sibiu.
"In contextul actual de criza globala, avand printre axe, penuria de materii prime, volatilitatea preturilor, dublat de raportarea la valuta nationala si dobanzi, observ o crestere a nevoii legata de servicii de asistenta buget si realizare buget pentru anul 2022", declara Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance si strateg financiar.
Legat de contexul economic actual, caracterizat de o volatilitate accentuata printr-o crestere de preturi, aproximativ 22.69% dintre antreprenorii intervievati din cele 3 industrii, coreleaza preturile cu bugetul companiei.
Principalele utilizari concrete ale bugetului pentru antreprenorii romani raman obtinerea de finantare bancara sau atragerea fondurilor europene si nu dezvoltarea afacerii pe baza unui plan pe termen mediu/lung.
Antreprenorii din agribusiness se raporteaza la cifre, cu accent pe pretul de achizitie al inputurilor (ingrasaminte si pesticide) si a securizarii expunerii valutare la incasari din export.
In transporturi, vorbim in mod ferm despre reajustarea preturilor din contractele comerciale si bugetarea corelata cu strategia de preturi.