Cinci extrabeneficii care bat salariile. Cum iti poti fideliza angajatii fara bonusuri si prime
beneficii extrasalarialefidelizare angajatiangajati loiali
Stiati ca, din 2018 si pana acum, salariul mediu brut a crescut la stat cu aproape 1.500 de lei, in timp ce, in mediul privat, cu numai 1.000 de lei? Intr-o tara in care cei mai multi dintre angajatii la stat sunt privilegiati fata de cei din privat, cat de mult conteaza salariul pentru romani?
Din fericire, exista alte
avantaje pe care le pot oferi angajatorii, avantaje care pot compensa salariile mai mici si care ii pot fideliza pe angajati.
Foarte important: daca o marire de salariu va fi erodata in scurt timp de inflatie, beneficiile extrasalariale pot mentine satisfactia colectivului de lucru o perioada mult mai indelungata.
Oferirea unei asigurari medicale private
In contextul in care sistemul medical de stat este la pamant, asigurarea medicala privata nu poate fi decat extrem de apreciata de catre angajati. Pe langa pachetul salarial, foarte multe companii ofera deja acest important beneficiu, care ii determina pe angajati sa se gandeasca mai bine daca vor sa plece din compania care se ingrijeste si de sanatatea lor.
Pachetele de asigurare privata de sanatate includ consultatii medicale pentru toate specializarile si investigatii medicale de rutina si reduceri pentru investigatii imagistice si interventii chirurgicale.
Existenta programelor de wellbeing
Tot mai multe firme isi dau seama ca au angajati stresati si sunt primele care incearca sa-i ajute oferindu-le programe de wellbeing. Acestea contribuie la relaxarea si destinderea echipei si imbunatateste comunicarea intre membrii acesteia.
Programele de wellbeing includ de la dezvoltarea unor hobby-uri si dezvoltare personala, pana la atingerea echilibrului personal si a unei stari de sanatate mai buna.
Cercetatorii Universitatii Harvard au analizat 36 de programe de corporate wellness si au calculat ca, pentru fiecare dolar cheltuit de o companie pentru aceste programe, costurile cu absenteismul angajatilor au scazut cu 2,73 de dolari.
Asta pentru ca, participand la astfel de programe, angajatii devin mai relaxati, mai productivi si se cunosc mai bine intre ei.
Mai mult timp liber mai mult si posibilitatea telemuncii
Cu cat o companie le ofera angajatilor un program mai flexibil, de la decalarea programului de lucru, pana la posibilitatea muncii de acasa cu atat vor avea de castigat. Nici mai multe zile de concediu nu strica.
Toate aceste beneficii sunt foarte apreciate in special de generatia Millennials.
Acestia le explica angajatorilor ca este inclusiv in avantajul lor sa-i lase sa lucreze de acasa, unde un angajat se simte mai in largul lui si este dispus pentru asta sa-si foloseasca echipamentele sale, nu pe cele ale companiei, si sa plateasca el factura la energie si pe cele la utilitati, in timp ce firma face, astfel, economii.
De remarcat ca nu este nevoie un program care sa se desfasoare mereu remote. Simpla posibilitate ca angajatii sa poata lucra de acasa cand vor asta este suficienta. Mai mult, un angajat care nu se simte bine, la un moment dat, nu-si va lua o
zi libera, ci va prefera sa lucreze de acasa.
Recunoasterea meritelor
Indiferent de locul ocupat in ierarhia unei companii, oricine isi doreste sa fie apreciat si pretuit. De aceea este foarte important cand un manager bun isi arata aprecierea fata de membrii echipei sale. De multe ori, intelegerea, o vorba buna sau o lauda fac mai mult decat un bonus financiar.
In schimb, daca un angajat nu se simte valoros si ca este foarte usor de inlocuit, cel mai probabil va pleca din firma.
Calitatea managerului
Se pune ca oamenii parasesc manageri, nu companii. Cu alte cuvinte, o companie este ceva impersonal. Relatia angajatilor cu acea companie se stabileste prin intermediul liderilor acesteia. Prin urmare, nemultumirea sau multumirea angajatilor depin de lideri si de felul in care acestia ii trateaza.
In acelasi timp, un manager slab va atrage in jurul sau angajati slabi si va avea rezultate la fel de slabe.
Unul dintre cele mai importante aspecte de care tin cont angajatii la locul de munca este reprezentat de cine conduce echipa. Oamenii vor un lider, nu un sef care sa le dea directive, vor un manager de la care sa aiba de invatat, care sa fie un exemplu din punct de vedere profesional.
Toto: pexels.com