CEO Dacia: Industria auto este o bijuterie pentru economica romaneasca
daciaindustriepibinfrastructura rutierachristophe dridiafaceri
Christophe Dridi, presedinte director general Dacia si director general Groupe Renault Romania, a prezentat un raport despre ceea ce inseamna, in cifre, industria auto pentru economia romaneasca. Dridi arata ca industria auto reprezinta 14% din PIB si 26% din exporturi.
Industria auto reprezinta 14% din PIB si 26% din exporturi, iar pentru mine acest lucru inseamna o bijuterie a economiei romanesti, a declarat, joi, Christophe Dridi, presedinte director general Dacia si director general Groupe Renault Romania.
Oficialul a punctat faptul ca Dacia investeste in permanenta sume importante pentru a creste capacitatea de productie. Acest lucru inseamna ca, odata cu extinderea business-ului, Dacia va contribui cu si mai multi bani la bugetul de stat al Romaniei.
"Romania se indreapta catre industria 4.0 si noi oferim mijloacele necesare. Facem investitii in cresterea capacitatii de productie, in proiecte noi si echipamente de testare si pentru a creste numarul de furnizori locali.
Sunt investitii care, in 20 de ani de la privatizarea Dacia pana in prezent, au ajuns la 3 miliarde de euro. Noi oferim mijloacele necesare, dar, si mai important, ne cream contextul uman.
Digitalizarea da rezultate doar daca nivelul de competente este pe masura sau chiar mai ridicat. Suntem learning company, iar din 2000 si pana in prezent am investit in aproape 9 milioane de ore de formare pentru dezvoltarea competentelor. Educatia duala este foarte importanta", a spus Dridi.
Dridi a precizat si faptul ca multi dintre cei angajati acum la Dacia sunt cursantii programelor de internship desfasurate de companie.
Cifrele inregistrate de Dacia, dar si de industria auto, la nivel national, reprezinta o bijuterie pentru economia romaneasca, a spus oficialul Dacia, care se declara incantat de evolutia acestei ramuri.
"Multi dintre angajatii nostri au fost stagiarii nostri. In 2018 - 2019, un numar de 300 de studenti si masteranzi au ales sa cunoasca mediul de lucru, activitatea, procesele si au castigat o experienta importanta.
Recent, Centrul de inovatie si cercetare Renault Bucharest Connected a intrat pe harta economiei cunoasterii. Romania este o tara in care industria auto reprezinta 14% din PIB si 26% din exporturi. Pentru mine, inseamna o bijuterie a economiei romanesti", a punctat Dridi.
Oficialul Dacia a mentionat, totusi, importanta implicarii statului, pentru ca mediul de afaceri sa poata da randament maxim. Mediul politic poate contribui substantial la imbunatatirea contributiilor la bugetul de stat, daca ofera antreprenorilor mediul prielnic si conditiile necesare pentru a-si desfasura afacerea. Infrastructura rutiera este foarte importanta pentru dezvoltarea economica, a punctat Dridi.
"Mediul economic nu poate creste in lipsa infrastructurii adecvate. Romania este o sursa de competenta", a mentionat Dridi, in cadrul conferintei "Top HR Challenges", organizate, joi, la Bucuresti, de Capital Media Production.