Cele mai valoroase branduri din lume in anul pandemiei
Sunt mai multi indicatori dupa care poate fi evaluata valoarea unei companii/ corporatii - cifra de afaceri, profitul sau, daca este listata la bursa, capitalizarea bursiera. Ceea ce confera, insa, stralucire, notorietate si respect unei companii/ corporatii este, insa, valoarea brandurilor pe care aceasta le are in portofoliu. Iar valoarea unui brand nu se exprima doar in cifre.
Valoarea unui brand este evaluata luand in calcul trei indicatori: relatia clientilor cu brandul, relatia angajatilor cu acesta si increderea de care brandul se bucura in randul investitorilor.
Mixul rezultat din aceste trei tipuri de relatii poate fi transformat apoi, prin intermediul unui algoritm de calcul, in cifre. In bani, adica. Bani care reprezinta valoarea de piata a brandului.
Recent, a aparut editia 2020 studiului Best Global Brands elaborat de Interbrand, institutie internationala cu o experienta de 40 de ani in monitorizarea si evaluarea marcilor.
Conform studiului amintit, in conditiile pandemiei COVID-19, valoarea unor branduri a crescut semnificativ: este cazul Amazon, brand a carui valoare a inregistrat, in acest an, o crestere cu 60% sau Microsoft, a carui valoare a crescut cu 53%.
Cresteri semnificative au inregistrat si Spotify (+52%), Netflix (+41%) si Adobe (+41%).
Conform Best Global Brands, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut, anul acesta, in pofida contractiei economice provocate de pandemie, cu 9%.
De fapt, doar 43% din cele mai valoroase 100 de branduri din lume sunt in crestere in acest an, in vreme ce valoarea celorlalte 53% a scazut fata de cea inregistrata anul trecut.
Intre primele 17 cele mai valoroase branduri din lume, asa cum sunt ele evaluate de studiul Interbrand, se regasesc marci a caror valoare individuala depaseste 30 de miliarde de dolari. Dintre acestea, 12 sunt marci americane.
Iata care sunt brandurile a caror valoare depaseste 30 de miliarde de dolari in anul 2020 si care a fost evolutia lor fata de anul anterior:
Pe locul 17 se situeaza Louis Vuitton, marca a carei valoare este de 31,72 miliarde de dolari, in scadere cu 2% fata de anul trecut. Urmeaza: 16. Cisco - companie americana specializata in productia de echipamente pentru telecomunicatii (34,12 mld. USD, -4%); 15. Nike (34,39 mld. USD, +6%); 14. IBM (34,89 mld. USD, -14%); 13. Facebook (35,18 mld. USD, -12%); 12. Intel (36,97 mld. USD, -8%); 11. BMW (39,76 mld. USD, -4%); 10. Disney (40,77 mld. USD, -8%); 9. McDonald's (42,82 mld. USD, -6%); 8. Mercedes (49,27 mld. USD, -3%); 7. Toyota (51,60 mld. USD, -8%); 6. Coca-Cola (56,89 mld. USD, -10%); 5. Samsung (62,29 mld. USD, +2%); 4. Google (165,44 mld. USD, -1%); 3. Microsoft (166 mld. USD, +53%); 2. Amazon (200,67 mld. USD, +60%) si 1. Apple, brand a carui valoare este de 323 miliarde de dolari, in cresctere cu 38% fata de anul trecut.
Sursa foto: maxpixels.net