Cele mai indragite branduri in randul diferitelor categorii de varsta ale consumatorilor
Astazi, mai mult decat oricand, brandurile fac mult "zgomot", pentru a atrage atentia consumatorilor. In toata aceasta harmalaie, castig de cauza au, pana la urma, brandurile care au inspiratia sa investeasca in relatia afectiva pe care o au cu clientii lor. Iar aceasta relatie se dovedeste a fi o investitie foarte profitabila pe termen mediu si lung, investitie care se regaseste atat in cifra de afaceri cat si in marginea de profit.
Agentia internationala MBLM, cu sediul central la New York, evalueaza, anual, relatia afectiva dintre diferitele branduri si consumatori.
Studiul MBLM foloseste, pentru evaluarea relatiei afective dintre consumatori si branduri un numar de patru indicatori principali si, in functie de acestia, fiecare brand primeste un punctaj intre 1 si 100.
Iata cum arata ultiam editie a studiului MBLM - "2020 Brand Intimacy Report" valabila pentru consumatorii din Statele Unite.
In randul categoriei de varsta 18-34 de ani (persoane nascute in intervalul 1986-2002), cele mai indragite branduri sunt PlayStation (gaming), urmat de Amazon, Target (retailer american), Disney, Ford, Jeep, Apple, YouTube, Xbox (brand de jocuri video detinut de Microsoft) si Nintendo (jocuri video).
In randul categoriei de varsta 35-54 ani (persoane nascute in intervalul 1966-1985) cele mai indragite branduri sunt Apple, Amazon, Netflix, Jeep, Disney, Ford, Samsung, Xbox, Walmart (cel mai mare retailer din lume) si Nike.
In randul categoriei de varsta 55-64 de ani (persoane nascute in intervalul 1956-1965) cele mai indragite branduri sunt Amazon, Toyota, Apple, Costco (cel mai mare vanzator en-gros din Statele Unite, care opereaza global), Macyʹs (lant de magazine americane de lux), Hersheyʹs (unul dintre cei mai mari producatori de ciocolata la nivel mondial), Hewlett Packard, Pillsbury (activeaza in domeniul industriei alimentare), Kelloggʹs (industria alimentara) si Pepsi.
Interesant de remarcat este faptul ca in randul brandurilor celor mai indragite, indiferent de categoria de varsta a consumatorilor, nu se regaseste niciun gigant al industriei fast food.
Totodata, studiul referitor la atasamentul consumatorilor mai evidentiaza si faptul ca doar doua branduri se regasesc printre cele mai indragite de catre toate categoriile de varsta: Amazon si Apple, iar Amazon ocupa cea mai buna pozitie in randul tutoror celor trei categorii.
Sursa foto: pexels.com