Cea mai scumpa geanta din lume se vinde cu peste 7.000 de dolari, desi are un cost de productie de 10 ori mai mic
hermesbirkingenti scumpeafaceri cu gentibranduri de lux
Compania Hermes produce cea mai scumpa geanta din lume. Aceasta are un cost de productie de aproximativ 800 de dolari si se vinde cu minim 7.000 de dolari.
Gentile Birkin sunt cunoscute inca din anul 1983, cand cantareata ÅŸi actrita Jane Birkin si seful companiei Hermes, Jean-Louis Dumas, s-au intalnit. In urma acestei intalniri, Dumas a ajuns la concluzia ca isi poate creste business-ul si a creat geanta Birkin.
Cum s-a ajuns la acest lucru?
Cantaretei i s-au varsat toate lucrurile din geanta pe podea si atunci ea s-a plans ca nu gaseste o geanta potrivita pentru calatoriile sale scurte, de weekend. De aici, Dumas a identificat o oportunitate de business. Geanta Birkin are preturi ce poresc de la 7000 de dolari si pot depasi cu usurinta sume de 300.000 de dolari.
Compania de genti Hermes, desi are preturi foarte ridicate, are in acelasi timp si cereri foarte mari. Ei aleg totusi sa produca anual un numar limitat de articole. Multi nu inteleg motivele din spatele acestei decizii, faptul ca Hermes nu produce mai multe genti Birkin. Acest lucru ar duce clar la cresterea cifrei de afaceri.
In spatele acestei hotarari se afla de fapt mai multe probleme.
Una dintre principalele probleme este dificultatea de a gasi personal calificat. Hermes angajeaza 200 de mestesugari anual, iar timp de doi ani, ii pregateste. Pe langa aceasta, materialul din care este confectionata nu se gaseste foarte usor. Aici vorbim de piele exotica de calitate, cea mai scumpa fiind cea de crocodil, cu accesorii si inchizatori din aur alb. Din aceste motive, numarul gentilor este unul limitat. Costul total al unei genti Birkin se ridica la 800 de dolari.
Totodata, faptul ca ei nu satisfac cererea de pe piata poate fi privit ca un lucru ce constituie un mare avantaj. Spre exemplu, pentru a primi o geanta Birkin unele persoane pot sa astepte chiar si un an de zile. In tot acest timp, pentru a-si satisfacea setea de shopping, clientii pot cumpara alte produse marca Hermes, precum portofele sau curele. Deci, in spatele acestei decizii, se poate ascunde o strategie bine gandita.
Multi oameni renunta la produs , odata cu cresterea preturilor, insa nu putem spune acest lucru si in cazul produselor de lux. Unii clienti considera ca atunci cand pretul este mai mare, automat calitatea este mai buna, iar imaginea lor creste.
Citeste si:
Cele mai valoroase 8 branduri de lux din lume