Cea mai noua tendinta in randul firmelor romanesti: strategii de wellbeing in randul angajatilor
strategii de wellbeingwellbeingangajati
Conform datelor unui studiu recent realizat in randul companiilor romanesti, peste 60% dintre cele ce au fost chestionate au implementat strategii de wellbeing in randul angajatilor
Analiza realizata de Aon Romania, unul dintre liderii globali ai brokerilor de asigurari, scoate la iveala faptul ca preocuparea pentru sanatatea si starea de bine a angajatilor a crescut semnificativ in ultimii ani.
Studiile globale realizate de Aon au demonstrat faptul ca aceasta practica are un impact semnificativ asupra performantei si a satisfactiei angajatilor. Cei care beneficiaza la locul de munca de programe de wellbeing au o probabilitate cu pana la 70% mai mica sa se indrepte catre un alt angajator, conform studiului Global Wellbeing Survey Report pentru anul 2022-2023. De asemenea, la nivel global, 83% dintre companiile intervievate au implementat o strategie pentru bunastarea angajatilor, cu cu 28 de puncte mai mult fata de anul 2020. Programele companiilor in acest sens pun accentul pe componenta financiara si profesionala, in procent de 54%, urmata apoi de cea emotionala (51%), fizica (50%) si sociala (47%).
„Anul acesta 67% dintre companii au strategii de wellbeing deja implementate, cu 4 procente mai mult decat anul trecut. Interesant de observat este faptul ca preocuparile companiilor s-au schimbat. Daca anul trecut, imediat dupa pandemia de COVID-19, componenta emotionala de wellbeing era principala prioritate, anul acesta, prioritar este echilibrul dintre viata profesionala si cea personala. Bunastarea financiara este mai putin abordata de companiile din Romania”, declara Armina Dobrica Senior Consultant, Wellbeing & Culture Aon Romania.
Aon Romania a realizat un studiu bazat pe chestionar, aplicat pe o baza de 106 companii, in domenii precum IT, productie, retail, telecomunicatii, financiar, constructii, auto sau agricultura. Dintre acestea, 24% de companii au sub 50 de angajati, 22% intre 251 - 500, urmate apoi de companiile cu un numar de oameni intre 101 - 250, 21%, si peste 1001, 18%.
Dintre companiile participante la studiu, 92% pun la dispozitie beneficii medicale private, majoritatea acoperind servicii precum analize medicale, consultatii si radiografii. Pretul pentru aceste beneficii este acelasi pentru toti angajatii in cazul a 87% dintre raspunsuri, variind de la sub 600 de lei/angajat, pana la peste 3000 de lei.
„Daca ne uitam la o mediana a pietei, limita de deductibilitate este in jur de 400 euro, insa deja vedem multe companii care depasesc aceasta suma. Acest lucru vine din nevoia reala de a mentine acest beneficiu la un nivel cat mai ridicat. Angajatii cred ca beneficiul medical este cel mai important, aspect consolidat si de studiile din domeniu care arata ca acesta se afla in top 3 in preferintele angajatilor. Observam, de asemenea, o schimbare de paradigma in ceea ce priveste beneficiile acordate angajatilor, in sensul in care toate nivelurile de senioritate beneficiaza de aceleasi avantaje. Credem ca aplatizarea acestei tendinte este incurajata de actiunile de incluziune si diversitate”, declara Adrian Low-Vesa, Director Health & Benefits Practice Aon Romania.
Foto: freepik.com