Ai observat la vreunul dintre angajatii tai o stare de epuizare, de lipsa de energie si de motivatie in activitatea lui de zi cu zi de la locul de munca? S-ar putea sa fie vorba de sindromul burnout, sindrom care se caracterizeaza printr-o stare de epuizare profesionala, resimtita atat la nivel psihic, cat si la nivel fizic. Este resimtit in cele mai multe cazuri ca o stare de oboseala cronica, aparand destul de frecvent in ultimii ani in randul celor care au joburi care implica multa responsabilitate.
O asemenea stare de epuizare poate fi destul de usor de observat chiar si de la distanta. Spre exemplu, un angajat care sufera de burnout va trage efectiv de el pentru a duce la buna indeplinire chiar si cea mai mica sarcina de lucru, va deveni mult mai critic cu colegii de la birou, va avea din ce in ce mai putina rabdare, ii va fi tot mai greu sa se concentreze la ce are de facut si isi va schimba cel mai probabil comportamentul.
Tinand cont de toate aceste aspecte, este imperios necesar ca un manager sa ia in serios aceasta stare de epuizare in randul care poate aparea in randul angajatilor. Exista si cateva masuri care poti fi implementate foarte usor pentru a tine sub control acest fenomen!
Comunicarea este extrem de importanta atunci cand vine vorba despre o relatie sanatoasa intre angajati si angajator. Oamenii au nevoie sa simta ca vocea lor este ascultata si ca parerea lor conteaza. Totodata, angajatii trebuie incurajati sa vorbeasca deschis despre problemele si greutatile pe care le au la locul de munca.
De multe ori, obiectivele imposibil de realizat duc la o stare de epuizare in randul angajatilor. Un manager profesionist trebuie sa stabileasca niste obiective realiste pentru echipa sa, clare si cuantificabile. Totodata, angajatorul trebuie sa se asigure ca salariatii se simt pe deplin sustinuti si motivati in legatura cu activitatea lor de zi cu zi la locul de munca.
Orice persoana care stie ca a muncit mult si ca a obtinut rezultate bune simte nevoia ca meritele sale sa ii fie recunoscute de superiori. Nu te limita insa numai la cateva cuvinte de bine, mergi mai departe si recompenseaza-ti angajatii! Nu trebuie sa fie neaparat o prima financiara, cei mai multi angajati vor aprecia la fel de mult o zi libera primita sau un tichet cadou de vacanta.
Ca angajator, trebuie sa intelegi faptul ca angajatii tai au si o viata personala. Nu incerca sa abuzezi de timpul lor si sa le ceri sa lucreze peste program sau sa ii suni mereu in timpul lor liber. Delimitarea clara a timpului liber de orele de munca este foarte importanta pentru pastrarea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala.
Citeste si: Ce schimbari apar la impozitarea veniturilor persoanelor fizice si ce domenii sunt vizate in principal?
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si