Ce schimbari aduce Amazon in sectorul alimentar
amazonlantul de magazine whole foodgeneral milles
Preluarea lantului de magazine Whole Foods de grupul american Amazon vine cu o multitudine de schimbari in sectorul alimentar. Whole Foods a fost infiintat in 1978 si este specializat in distributia de produse alimentare, fiind cel mai mare retailer american.
Primele modificari anuntate de Whole Foods, dupa ce a fost achizitionat de Amazon:
- majoreaza taxele pentru spatiile de la nivelul ochilor de pe rafturile magazinelor
- modifica modul in care face afaceri cu furnizorii
- a renuntat la liniile principale de transport pentru magazinele care fac comenzi minime
- a oprit plata taxelor de expediere pentru anumite alimente
- cere ca furnizorii care vand bunuri de mai mult de 300.000 de dolari anual sa isi reduca productia cu 3% pana la 5%
- brandurile trebuie sa plateasca taxe catre Daymon Wolrdwide, o firma de consultanta in domeniul de retail din Connecticut, pentru a programa demonstratii de produse in magazine
Efectele schimbarilor se simt deja. Ele produc confuzie si neliniste pentru furnizori. Unii dintre furnizori au declarat ca au pierdut bani, iar altii au refuzat sa execute comenzi atunci cand costurile sunt mai mari decat pretul produselor. Altii se gandesc chiar sa incheie colaborarea cu Whole Foods.
Prin aceste modificari, Whole Foods doreste sa readuca costurile si sa eficientizeze comercializarea produselor in magazinele sale.
"Ei si-au suparat angajatii, clientii si vanzatorii", a declarat unul dintre vanzatorii companiei, care a dorit sa ramana anonim. Acesta lucreaza de 8 ani pentru Whole Foods.
Pana in acest moment, purtatorul de cuvant al companiei, Brooke Buchanan, nu a oferit nicio declaratie presei.
Unii furnizori se gandesc ca Whole Foods le va inlocui produsele cu branduri mai mari.
"Multi dintre vanzatori isi reinnoiesc contractele cu compania Whole Foods", a spus un broker care reprezinta mai mulţi furnizori.
De asemenea, conform unui alt broker, toate brandurile pe care le reprezinta "vor sa scape de Whole Foods pentru ca nu inteleg ce se intampla".
Furnizorii declara ca marcile mari vor absorbi mai usor costurile impuse de companie. Un exemplu in acest sens ar fi Annie’s Homegrown, detinut de gigantul in industria alimentara, General Milles.
"Annie’s isi permite sa plateasca mai mult pentru spatiul la raft. Aici este vorba de o noua provocare pentru brandurile mici, deoarece nu isi vor permite sa intre pe rafturile din cadrul Whole Foods", a spus Lindsey Rosenberg, CEO si fondator al firmei Cherryvale Farms.
Whole Foods ofera cumparatorilor libertatea de a decide ce produse sa stocheze pe rafturile magazinelor. Tocmai datorita acestui aspect este cunoscut de catre clientii sai ca o destinatie pentru descoperirea noilor branduri.
In martie 2006, compania a decis sa scada cerintele minime de livrare pentru departamentul Whole Body, ce include vitamine, suplimente si produse de infrumusetare. Tot atunci, Whole Food a incetat sa acopere taxele de transport maritim.
In 2017, compania a lansat un nou sistem de gestionare a stocurilor, iar acest lucru a dus la comenzi mult mai mici, dar mai frecvente din partea companiei.
Citeste si:
Brandul Amazon a devenit mai valoros decat Apple si Google