Prima zi la un job nou nu este niciodata usoara. Nu cunosti inca pe nimeni, nu stii la ce sa te astepti de la sefii si de la colegii tai, nu ai inca idee cum sa te comporti ca sa nu superi pe cineva si asa mai departe. Potrivit specialistilor, primele zile la un loc nou de munca reprezinta un stres emotional foarte mare pentru cei mai multi angajati, unii riscand chiar sa intre in depresie pe fondul incapacitatii de a se adapta rapid schimbarii.
Lucrurile s-ar putea sa se dovedeasca si mai complicate in prezent, acum cand multe companii lucreaza in regim “work from home” din cauza restrictiilor impuse in contextul pandemiei de coronavirus. In special daca nu esti obisnuit cu acest mod de a lucra, este posibil ca situatia sa ti se para extrem de dificil de gestionat in cazul in care inca din prima ta zi de lucru vei lucra de acasa, din fata unui calculator.
Uite cateva idei pe care le poti lua in considerare pentru a face o prima impresie buna atunci cand lucrezi de acasa!
Inainte de a incepe un job nou, este recomandat sa stii cateva lucruri despre compania pentru care vei lucra. Lucrand de acasa, iti va fi mult mai greu sa iti insusesti rapid cultura organizationala a firmei la care te-ai angajat, insa nu ai de ce sa te descurajezi! Poti incepe cu site-ul si blog-ul companiei, acolo unde vei gasi cel mai probabil tot felul de articole care te vor ajuta sa te familiarizezi un pic cu valorile noii tale echipe.
Pregateste-te foarte bine si din punct de vedere tehnic pentru prima ta zi de lucru, cu siguranta nu ai vrea sa te trezesti ca nu ai conexiune la internet sau ca nu poti intra pe Zoom pentru a te vedea cu colegii la sedinta de dimineata! De asemenea, nu uita sa ai la indemana toate instrumentele de care stii sau crezi ca vei avea nevoie pe parcursul zilei!
Esti nou in companie, asa ca nu trebuie sa iti fie rusine atunci cand vrei sa iti clarifici orice nelamurile legata de felul in care functioneaza lucrurile sau de sarcinile ce iti revin. Lucrand de acasa, va fi insa mult mai greu sa intrebi un coleg de birou despre toate aceste lucruri. Nu este o idee rea sa iti intrebi sefii inca din prima zi de lucru daca te pot pune in legatura cu un coleg cu care sa discuti toate aceste aspecte in primele zile de lucru!
Integrarea in noul colectiv de munca este foarte importanta atunci cand incepi un nou job, insa intregul proces se va dovedi a fi mult mai dificil atunci cand lucrezi exclusiv remote inca din prima zi. Incearca sa iti cunosti colegii si sa fii sociabil cu ei, chiar daca primele discutii vor fi in mediul online.
Nu astepta ca doar ceilalti sa se prezinte, fii natural si onest si ofera la randul tau informatii generale despre tine, in special despre viata profesionala. Nu toate discutiile cu colegii sau superiorii trebuie sa fie neaparat formale, asa ca nu ezita sa pui intrebari care te vor ajuta sa iti cunosti colegii atunci cand simti ca este momentul potrivit.
Este important sa stii ceea ce se doreste de la tine, asa ca nu ezita sa ai discutii cu superiorii tai pentru a va seta asteptarile si pentru a primi feedback asupra a ceea ce faci. Vei avea intotdeauna de castigat daca iti vei intreba sefii cum puteti lucra cel mai bine impreuna! De asemenea, uneori este nevoie sa pui intrebari pentru a afla obiectivele si detaliile despre proiectele la care vei lucra. Nu in ultimul rand, in special in primele saptamani de lucru, va fi important pentru tine sa stii ca ceea ce faci este bine, asa ca nu iti fie teama sa ceri pareri sefului direct!
Ultimele NOUTATI
Guvernul a hotarat. Firmele, obligate prin lege sa majoreze salariile de la 1 ianuarie 2025
Din ce in ce mai multi angajati din Romania se simt epuizati din cauza serviciului
Saptamana neagra pe piata de capital din Romania. BVB pierede peste 6 miliarde de lei la capitalizare
Descoperiri fabuloase despre angajatii unei mari banci din Romania: trageau bani din conturile oamenilor si luau credite in numele lor
Partenerii nostri
Concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului. Ce trebuie sa stie angajatii?
Telemunca in sistem hibrid. Se va face act aditional?
Plata catre Pilonul 2 de pensii, OMISA de catre angajator. Cum se va corecta eroarea?
Comert Online: Legislatie si aspecte importante privind depasirea plafonului pentru livrarile in UE
Cadouri de Craciun oferite clientilor: Care este tratamentul contabil al cheltuielilor de protocol?
Obligatiile angajatorului ca tert poprit: pasii legali de urmat
Bonusurile pentru inspectorii ANAF, direct din sumele colectate de la contribuabili
Te-ar putea interesa si
Guvernul a hotarat. Firmele, obligate prin lege sa majoreze salariile de la 1 ianuarie 2025
Din ce in ce mai multi angajati din Romania se simt epuizati din cauza serviciului