In primul rand, angajatorii trebuie sa fie prevazatori si sa ia masuri de siguranta si prevenire, in prealabil, pentru a se asigura ca angajatii au parte de toate conditiile cand se vor intoarce la birou. De exemplu, subalternii ar trebui testati regulat, pentru a se diminua riscul de infectare. De asemenea, oamenii de afaceri trebuie sa le puna la dispozitie masti, dezinfectant la discretie si diverse produse antibacteriene, precum sapunul lichid. In plus, birourile si toaletele ar trebui dezinfectate la un interval de cateva ore, de catre o firma de curatenie. Se impune si instalarea unui sistem de ventilatie modern, pentru ca aerul sa fie mereu proaspat si sa circule corespunzator.
Tehnologia faciliteaza intoarcerea la birou a angajatilor, in sensul ca asigura conditii de siguranta sporita, pe termen lung, datorita masurilor inovatoare si concrete implementate in spatiile de birouri. Iar aceste solutii nu tin doar de contextul pandemic, ci trateaza toate problemele aferente mediului de lucru. De aceea, IMMUNE Building Standard dezvoltat in Romania, este o certificare a cladirilor, bazata pe dovezi stiintifice si axata pe furnizarea instrumentelor si strategiei care propune peste 130 de masuri sanitare, tehnice si organizationale, al caror scop este sa ofere salariatilor oricarui business increderea de care au nevoie la locul de munca. De ce ar trebui sa ia in considerare antreprenorii implementarea acestui standard si sa profite de beneficiile oferite? Pentru ca aceasta certificare reprezinta standardul global care redefineste viitorul cladirilor de birouri si pune pret pe binele colectiv, dar si pe cel individual, ofera incredere si integritate, iar sanatatea angajatilor primeaza. Astfel, atat antreprenorii, cat si subalternii acestora, vor beneficia de aceste beneficii rezultate din implementarea IMMUNE Building Stardard: incurajarea productivitatii, siguranta sporita zi de zi la birou, prioritizarea sustenabilitatii, protejarea mediului de business si prevenirea amenintarilor patogene, indiferent de context, pandemic sau post-pandemic.
Chiar daca angajatii lor se vor intoarce la birou, oamenii de afaceri nu ar trebui sa renunte la ideea de program de lucru flexibil si defalcat, cel putin in faza initiala. Drept urmare, acestia pot sa conceapa un anumit interval de lucru, in care doar un anumit numar de angajati sa munceasca de la birou, in timp ce altii isi desfasoara activitatea profesionala din confortul propriei locuinte, ori urmeaza sa se deplaseze la birou la o ora diferita. Astfel, se va evita supraaglomerarea, iar numarul de salariati care vor intra in contact unii cu altii va scadea, iar odata cu aceste decizii, se va reduce si riscul de contaminare cu virusuri sau bacterii. De asemenea, birourile ar trebui pozitionate astfel incat sa existe o distanta minima, conform normelor in vigoare. Iar ca angajatii sa nu intre in contact direct cu foarte multe persoane straine, antreprenorii pot incuraja personalul sa foloseasca masina personala in detrimentul mijloacelor de transport in comun. Acestia le pot deconta transportul sau sa le asigure un loc de parcare gratuit.
Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care sa le ia in considerare companiile, pentru a nu fi prinse pe picior gresit. Totusi, tehnologia joaca un rol important, iar masurile inovatoare aparute pe piata reprezinta un beneficiu concret care le poate ajuta businessul sa prospere si sa insufle incredere, siguranta si sustenabilitate in randul subalternilor. In plus, oamenii de afaceri nu ar trebui sa ia in considerare doar contextul pandemic, ci sa aiba o imagine de ansamblu asupra viitorului, deci sa fie prevazatori din toate punctele de vedere.
Sursa foto: shutterstock.com
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si