Privit de multe ori drept o simpla iesire informala, team-building-ul se dovedeste a fi mult mai mult decat atat. Sunt tot mai multe companiile care organizeaza team-building-uri, iar rezultatele sunt spectaculoase. Si asta pentru ca un team-building nu este doar un prilej de distractie si voie buna intre colegi, ci o modalitate prin care acestia se pot cunoaste mai bine. Totodata, team-building-ul este responsabil si pentru o sudare mai buna a echipei.
Nu sunt putini managerii care considera team-building-ul o modalitate prin care isi pot rasplati angajatii cu o iesire la sfarsit de saptamana. O asemenea perspectiva este gresita insa, team-building-ul fiind instrumentul perfect menit sa uneasca mai bine echipa, sa o determine sa se cunoasca mai bine si sa colaboreze in vederea atingerii unui scop comun.
Indiferent daca vorbim despre o companie mai mica sau mai mare, managerii trebuie sa inteleaga ca vor avea numai de castigat de pe urma organizarii unui team-building. Nici nu este neaparat nevoie de o iesire la munte sau la mare, team-building-ul poate fi organizat chiar si la birou sau intr-o locatie din orasul in care isi are situat sediul compania. Ce este cel mai important este ca echipa sa lucreze la un proiect comun intr-un cadru distractiv. In urma unui astfel de eveniment, angajatii vor fi mai bine dispusi si dornici de munca. In plus, se vor cunoaste mai bine si vor putea lucra impreuna mai eficient.
Potrivit specialistilor in resurse umane, team-building-ul este un proces de dezvoltare si motivare a unui grup de lucru, astfel incat acesta sa isi atinga telul si sa devina o echipa in adevaratul sens al cuvantului. In cadrul acestor evenimente se desfasoara activitati care presupun cooperare, strategie, comunicare, creativitate si asa mai departe. Pentru cei mai multi angajati, team-building-ul inseamna timp de calitate petrecut alaturi de colegii cu care lucreaza zi de zi.
Prin organizarea unui team-building, atat managerii, cat si angajatii urmaresc sa imbunatateasca starea mediului in care lucreaza. De fapt, ei cauta sa se inteleaga mai bine unii cu altii, sa se cunoasca mai bine pentru a putea comunica mai usor si mai eficient. Aducand oamenii impreuna si scotandu-i din zona de confort, liderii echipelor pot pune bazele unei mai bune colaborari in viitor.
Dupa mai bine de patru decenii de cercetari, pionierul comportamentului organizational J. Richard Hackman a ajuns la concluzia ca eficienta lucrului in echipa nu are legatura neaparat cu personalitatea si calitatile membrilor echipei. Astfel, este mai important ca membrii echipei sa se cunoasca intre ei, sa poata comunica si sa se poata sustine reciproc in vederea atingerii unui obiectiv comun.
Citeste si: Au crescut salariile angajatilor romani: 4.000 de lei in mana primesc muncitorii
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si