Angajatii sunt priviti de cele mai multe ori drept cea mai importanta resursa de care dispune o companie pentru a se dezvolta si pentru a isi indeplini obiectivele. Strategia de management difera de la o companie la alta, cei mai multi dintre sefi actionand precum niste lideri de echipa care stabilesc obiective si deleaga sarcini. Exista insa si companii care au imbratisat filosofia servant leadership-ului, ce presupune un stil diferit de conducere.
Robert Greenleaf este cel care a adus pe piata acest concept in urma cu mai bine de 60 de ani, americanul fiind convins de faptul ca leadership-ul traditional nu mai poate contribui la cresterea productivitatii si eficientei in cadrul celor mai multe dintre companii. Potrivit filosofiei lui, atunci cand liderul unei companii isi schimba perspectiva de a conduce cu cea de a servi, atat compania in sine, cat si angajatii acesteia vor avea numai de castigat. La ora actuala, tot mai multe companii de renume au adoptat acest concept, printre acestea numarandu-se Nokia, Siemens, Yahoo, Microsoft, Google sau chiar Facebook.
Conceptul servant leadership-ului are la baza cateva principii cheie, in randurile de mai jos urmand sa vorbim despre patru cele mai importante dintre acestea!
Capacitatea de a comunica este foarte importanta atunci cand vorbim despre lideri si manageri, cei ce ajung in astfel de pozitii de conducere fiind de cele mai multi ori adevarati maestri in aceasta arta. Comunicarea autentica si ascultarea activa se regasesc in centrul conceptului de servant leadership.
Empatia este, de asemenea, extrem de importanta atunci cand vorbim despre un servant leader. Aratand empatie, liderii isi pot cunoaste cu adevarat membrii echipei, putand contribui in timp la dezvoltarea lor personala si profesionala. Avand aceasta calitate de partea lui, un lider ii va putea ajuta pe cei din jurul sau sa creasca folosindu-se de punctele lor forte si transformandu-le punctele slabe in oportunitati de invatare.
Citeste si: 3 obiceiuri care iti cresc sansele de a-ti gasi un job bun
Un lider poate apela la persuasiune pentru a isi conduce echipa pe care o pastoreste, neavand nevoie sa isi arate sau sa isi demonstere puterea pe care o are datorita functiei sale. Prin persuasiune, un servant leader va avea capacitatea de a integra opinii diferite intr-o viziune comuna, construind consens in timp in cadrul echipei sale. Astfel, toti oamenii vor simti ca lucreaza pentru indeplinirea unui obiectiv comun, ceea ce va duce la o crestere a productivitatii si a eficientei.
Cand vorbim despre filosofia servant leadership-ului, liderul nu trebuie sa fie preocupat numai de cresterea sa personala, ci de cresterea tuturor membrilor echipei pe care o pastoreste. Pentru ca o companie sa creasca este important ca angajatii sai sa creasca si sa se dezvolte atat din punct de vedere profesional, cat si din punct de vedere personal. Iar pentru ca angajatii sa aiba sansa de a se dezvolta, compania trebuie sa investeasca in oameni.
Citeste si: Cum sa-ti organizezi spatiul de lucru, pentru a fi mai productiv
Ultimele NOUTATI
Cand se vor da in 2025 vouchere pentru alimente in valoare de 250 de lei? Ce trebuie sa stie romanii nevoiasi
Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata
Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!
Te-ar putea interesa si