Ce companie romaneasca obtine un profit mai mare cu 230%?
profit electricarezultate electricaactiuni electrica
Grupul Electrica a obtinut, in primele 9 luni din 2018, un profit net consolidat de 315 milioane de lei, in crestere cu 220 de milioane de lei fata de trimestrul al treilea din 2017 si o realizare de 124% din profitul net consolidat bugetat pentru anul 2018.
Cresterea din trimestrul al treilea 2018 se datoreaza, in principal, rezultatelor inregistrate pe segmentul de furnizare. Veniturile operationale totale ale Grupului Electrica s-au ridicat la 4,126 miliarde de lei, in scadere cu 1% fata de T3 2017, respectiv cu 43 milioane lei.
Cheltuielile consolidate pentru achizitia energiei electrice au scazut cu 16%, la 1,856 miliarde de lei, in T3 2018, in principal pe fondul unei volatilitati mai reduse a preturilor energiei electrice, in T3 2018, fata de T3 2017, si al crizei de pe piata energiei electrice din T1 2017, manifestata prin preturi record si fluctuatii semnificative de pret.
Marja din energie s-a imbunatatit semnificativ, datorita unor evolutii de piata mai favorabile, in T3 2018, fata de T3 2017, imbunatatirii strategiilor de achizitie si de vanzare a energiei electrice si revizuirii politicilor de risc, cu scopul de a asigura echilibrul adecvat intre profitabilitate si cota de piata.
Pierderile inregistrate anul trecut pe piata reglementata au fost partial compensate in anul curent, contribuind la cresterea marjei pentru segmentul reglementat.
Pe fondul acestor evolutii, EBITDA a crescut cu 297 milioane de lei sau 73% an la an, iar profitul operational (EBIT) al Grupului a crescut cu 268 milioane de lei, sau 232% an la an.
De asemenea, au fost continuate masurile de optimizare a activitatilor Grupului, incepute in anul 2017, orientate catre eficienta operationala si rezultate.
In T3 2018, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 13,2 TWh energie electrica (in scadere cu 1,1% fata de T3 2017) catre aproximativ 3,7 milioane de utilizatori.
Valoarea investitiilor puse in functiune a fost cu peste 6% mai mare fata de T3 2017, investitii sprijinite prin reproiectarea proceselor de investitii si prin reorganizarea activitatilor de mentenanta, cu alocarea unor resurse mai mari de personal propriu pentru activitatea de investitii.
Atat pe segmentul de distributie, cat si pe cel de furnizare, au continuat procesele de optimizare a activitatilor. Strategia Electrica este de a oferi stabilitate si predictibilitate clientilor, dar si servicii cu valoare adaugata, care sa faciliteze tranzitia de la pozitia
de simplu vanzator de energie la cea de furnizor integrat de servicii.
Electrica Furnizare are o cota de piata de 17,04%. Este lider pe piata reglementata, cu o cota de 44,37%, iar pe piata oncurentiala Electrica Furnizare are o cota de 8,85% (date conform ultimului raport ANRE din august 2018).