Cati bani aloca romanii pe materiale de bricolaj in fiecare luna
bricolajcumparaturi onlinecumparaturi
Cei mai multi dintre romanii care bricoleaza cheltuiesc lunar intre 50 si 100 de lei pe materiale, iar brandul produselor este ultimul criteriu de care tin cont, in momentul cumpararii, arata un sondaj online realizat de blogul de bricolaj si reamenajare GabiRalea.ro.
O pondere de 46,5% dintre cei chestionati afirma ca bricoleaza ocazional, 43% din total se implica in astfel de proiecte cel putin o data pe saptamana, dintre care unii chiar zilnic (8,3% dintre respondenti).
Participantii la studiu bricoleaza pentru ca astfel isi exprima creativitatea (83,5%), scapa de stres (77,6%), dar si pentru ca bricolajul este un prilej de a petrece in mod placut timpul alaturi de familie (67,7%). Alte motive pentru care participantii la studiu mesteresc sunt ca se pricep sa faca singuri lucrurile de care au nevoie (55,1%), este mai ieftin decat sa apeleze la un specialist (44,5%) sau nu gasesc in comert exact ceea ce le trebuie (40,2%).
Proiectele in care respondentii se implica des ori foarte des sunt cele de reamenajare interioara (70,1%) , gradinarit (64,5%), mici reparatii in casa (61,9%) si proiecte de reciclare (60,3%). Alte proiecte indicate de respondenti sunt micile mestesuguri sau artizanat (48,8%), croitorie (39,4), lucru de mana precum tricotat, brodat sau crosetat (38,9%), reconditionarea mobilierului (38,6%), artistice (33,1%) ori zugravit sau pictat pereti (30,3%).
Reamenajarea interioara este prima (cu 68.5%) in topul proiectelor pe care respondentii vor mult si foarte mult sa le dezvolte, urmata de reconditionarea mobilierului (63,4%), gradinarit (60,2%) si reciclare (52,8%), dar si mestesuguri si artizanat (48,8%), mici reparatii in casa (44,5%), lucru de mana (44,1%) sau croitorie (42,2%).
De ce nu bricoleaza respondentii mai des?
Motivul cel mai des indicat este lipsa de timp (24,8%), urmat in mod egal (cu cate 11% fiecare) de lipsa spatiului, a
materialelor necesare si, respectiv, a cunostintelor despre materiale si tehnici.
Intrebati care este prima sursa de informare cu privire la proiecte si materiale, respondentii au indicat site-urile si blogurile de specialitate (48,8%), urmate de sociale media – Pinterest (42,2%), YouTube (41,3%) si Facebook (34,3%). La mare distanta in clasament se afla site-urile producatorilor (19%) cartile si revistele (10,2%) sau magazinele, in mod direct (4,7%).
Cei mai multi dintre participantii la sondaj cheltuiesc lunar o suma cuprinsa intre 50 si 100 de lei pe materiale pentru proiecte de bricolaj. Alti 28% cheltuiesc pana in 50 de lei lunar, in timp ce 18,9% dintre respondenti au aratat ca loca lunar intre 100 si 200 de lei pentru materiale. In jur de 7% dintre subiecti spun ca lunar cheltuiesc intre 200 si 300 de lei pentru a cumpara cele necesare bricolajului.
In privinta criteriilor foarte importante de achizitie, 66,1% dintre subiecti indica mai ales calitatea, urmata de existenta unor instructiuni detaliate de utilizare (46,5%). Pretul este pe locul trei in topul criteriilor foarte importante (44,1%), urmat de faptul ca materialele se gasesc usor (38,8%) si ca respondentii au vazut exemple de utilizare (39,4). Brandul a fost indicat drept foarte important in achizitie de numai 8,7% dintre subiecti, fiind practic ultimul in topul acestor criterii.
Cat priveste asteptarile respondentilor cu privire la furnizorii de pe piata DIY, raspunsurile inregistrate in sondaj indica, in primul rand, posibilitatea achizitiei de materiale in cantitati mai mici (21,6%), apoi existenta mostrelor pentru a testa produsul acasa (18%). Respondentii isi mai doresc de la furnizori mai multe servicii conexe (14,7%), o gama de produse mai variata (13,2%) si demonstratii si testari de produse cu public (12,7%).
Alte asteptari se leaga de posibilitatea de a inchiria unelte in schimbul unui tarif accesibil (10,7%) si existenta unor spatii pentru derularea unor proiecte de catre clienti (8,3%).