Carrefour Romania implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar
carrefourretailcarrefour romania
Carrefour continua dezvoltarea produselor proprii marca Filiera Calitatii, prin aplicarea, pentru prima data in Romania, a tehnologiei blockchain in sectorul alimentar. Prin acest proiect, Carrefour mai face un pas in implementarea strategiei globale Act for Food si ofera consumatorilor sansa de a descoperi informatii, direct de la ferma, despre originea si calitatea produselor pe care le consuma.
Utilizata in sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecarui actor din lantul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) sa furnizeze informatiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour.
In Romania, aceasta tehnologie este aplicata pentru prima data oualor Filiera Calitatii Carrefour provenite de la Ferma Rojiste din Judetul Dolj.
Concret, clientul scaneaza codul QR de pe ambalajul de oua, ajunge pe
pagina dedicata, introduce numarul lotului care e vizibil tot pe ambalaj si afla informatii despre: locatia si numele fermei sau al fermierului, informatii veterinare despre gainile care au facut ouale, cu ce au fost hranite, cum au fost crescute pasarile din ferma de oua, data ambalarii oualor si alte date care completeaza trasabilitatea produsului.
Astfel, fie ca sunt la cumparaturi in magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasa, clientii pot descoperi povestea
#dincoloderaft a oualor si a fermierului din spate.
Filiera Calitatii Carrefour (FCC) reprezinta un program prin care compania realizeaza parteneriate de lunga durata direct cu producatorii locali si internationali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preturi accesibile.
Pe parcursul procesului de productie, fiecare etapa este atent supravegheata de experti ce monitorizeaza indeaproape intregul proces de crestere si cultivare, de la inceput, pana cand produsele ajung in magazinele Carrefour.
In timp,
obiectivul Carrefour este de a integra tehnologia blockchain la cat mai multe produse Filiera Calitatii. FCC face parte din strategia Act For Food prin care Carrefour actioneaza la nivel global in favoarea calitatii alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sanatoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planeta.
“Produsele de origine animala Filiera Calitatii Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producatorii romani care-si doresc sa aplice metode de crestere ce respecta bunastarea animalelor, mediul inconjurator si care garanteaza trasabilitatea alimentara de la « ferma la furculita ». Clientii nostri isi doresc sa cumpere produse romanesti de a caror origine sa fie siguri, sa afle mai multe despre felul in care sunt crescute si hranite animalele de la care provin aceste produse si sa aiba garantia ca toate angajamentele noastre in legatura cu calitatea si siguranta marcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii nostri.
Tehnologia blockchain, folosita pentru prima data in Romania de catre Carrefour pentru a inregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate si siguranta alimentara pe care produsele Filiera Calitatii trebuie sa le respecte, ne permite acum sa auditam in timp real aplicarea acestor criterii indiferent de lotul produsului si sa gestionam rapid orice retragere de pe piata a unui produs neconform.
Prin aplicatia blockchain, impartasim in mod transparent aceste informatii cu clientii nostri care pot afla unde s-au nascut gainile ouatoare, care este ferma in care sunt crescute si conditiile de bunastare animala asigurate de fermier, cu ce sunt hranite si care este provenienta alimentelor si, mai apoi, unde sunt ambalate ouale inainte de livrarea in magazine. Toate aceste date sunt inregistrate si stocate de la prima zi de viata a puilor de gaina pana la ultima zi in care gainile sunt producatoare, adica in medie 76 de saptamani pentru fiecare lot de gaini ouatoare", a declarat Gabriela Radulescu, Director Calitate, Carrefour Romania.
Prin Filiera Calitatii Carrefour si blockchain, tehnologia devine asadar un generator de incredere pentru toti actorii implicati, de la producatori, la clienti. Aceasta inovatie raspunde unei nevoi tot mai mare de transparenta a consumatorilor, fata de produsele pe care le achizitioneaza si calitatea acestora si creeaza o conexiune cu producatorii din spate.
Pentru fermieri, blockchain reprezinta inca o dovada a angajamentului pe care si l-a luat Carrefour, de a sustine producatorii sa atinga un nou nivel de calitate, de aceasta data, prin infuzie de tehnologie dezvoltata la nivelul Grupului Carrefour. Iar pentru Carrefour, ceea ce ofera tehnologia blockchain este intarirea parteneriatelor cu fermierii, bazate pe standarde inalte de calitate si posibilitatea de a-si ajuta clientii sa faca alegeri informate si sanatoase.
Despre Carrefour:
Carrefour Romania ofera clientilor sai un univers de posibilitati de a face cumparaturi in siguranta: direct in cele peste 360 de magazine din tara, unde, cu aplicatia Carrefour si casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapida si usoara sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasa sau Click & Collect: www.carrefour.ro si platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store si cu o retea prezenta in 38 de localitati.
Carrefour sustine comunitatile in care activeaza prin programe si initiative nationale pe termen lung, cu impact pozitiv in societate, in ansamblul ei: Cooperativa Agricola Varasti, prima de acest gen fondata de retailer in Romania, Deschidem Vinul Romanesc si Crestem Romania BIO, in cadrul careia a introdus in premiera in Romania eticheta “in conversie la bio”.
In plus, Carrefour a sustinut atat financiar cat si prin transfer de expertiza, infiintarea Fundatiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care isi propune sa contribuie la o schimbare sistemica a sectorului legumicol din Romania.
Ducand mai departe grija pentru comunitate si mediul inconjurator, Carrefour Romania deruleaza Punem Pret pe Plastic, un program de economie circulara adresat reducerii cantitatii de ambalaje din plastic si introducerii plasticului intr-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire si reciclare.
De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile si compostabile alaturi de o gama extinsa de produse biodegradabile, realizeaza programe de colectare selectiva si deruleaza initiative de incurajare a bunelor obiceiuri. Acestor initiative li se adauga contributia de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Rosie si suportul pentru multe alte programe prin care sustine comunitatile vulnerabile si reduce risipa alimentara.