Cand seful acorda atentie angajatilor, afacerea merge aproape de la sine
A conduce o firma nu inseamna numai a dezvolta produse si servicii. Multi intreprinzatori fac o mare greseala concentrandu-se asupra vanzarilor si pierzand factorul uman din vedere, factor de care, la urma urmei, depinde in mod esential succesul in afaceri. Va prezentam in continuare cateva recomandari legate de relatia dintre intreprinzator si angajatii sai, invitandu-va sa reflectati asupra posibilitatilor de le pune in aplicare in firma dvs.
Ca sa conduceti eficient oamenii, trebuie sa stiti ce isi doresc acestia. Este gresit sa credeti ca unui angajat ii pasa numai de bani. El cauta de fapt mult mai mult, vrea atat
claritate asupra scopurilor pentru care munceste, cat si
apreciere pentru prestatia depusa.
Referitor la primul aspect, cercetarile au aratat ca 60% din angajati se plang de faptul ca seful lor se ocupa arareori de comunicarea precisa a sarcinilor ce revin fiecarui om sau departament, de aceea multi nu stiu cu exactitate ce se doreste de la ei. Ar fi nevoie de o politica de informare pana la cel mai de jos nivel, adica de transparenta. Iar transparenta constituie punctul slab al multor firme.
In legatura cu al doilea aspect – recunoasterea si laudarea performantelor – nici aici lucrurile nu stau foarte bine. Unii intreprinzatori isi inchipuie ca cea mai buna cale pentru a obtine rezultate bune este sa adopte o atitudine rece, distanta, autoritara fata de angajati, luand ca model comportarea unui ofiter dur, pe care soldatii il stiu de frica.
De obicei, un asemenea ofiter adreseaza prima vorba buna soldatilor abia in ziua cand acestia isi termina serviciul militar. Problema este ca ceea ce merge in armata nu prea merge intr-o firma. Soldatii nu pot sa plece; angajatii pot.
Ca urmare, trebuie sa va laudati angajatii (cand este cazul), aceasta fiind si o confirmare, pentru angajati, ca ceea ce fac este OK. Daca sunteti multumit de prestatia lor, dar nu le aduceti la cunostinta acest lucru, s-ar putea ca ei sa inteleaga lucrurile exact pe dos si sa fie derutati. Lauda este unealta cea mai eficienta de care dispuneti, pentru ca ea ofera omului incredere in el insusi. Iar un angajat increzator si convins de importanta muncii lui are cele mai bune rezultate pe termen lung.
Aentie, nu faceti greseala sa credeti ca toti angajatii doresc sa fie avansati si sa ajunga in top. Unii oameni pot accepta acelasi post toata viata, ei nu simt nevoia sa fie investiti cu putere, astfel ca a le cere sa preia responsabilitati cu care nu sunt obisnuiti poate constitui adesea un deserviciu adus atat lor, cat si firmei. Pentru ei, siguranta si stabilitatea nu reprezinta o rutina, ci cadrul ideal in care isi pot desfasura activitatea.
Oamenii trebuie tratati diferit in functie de personalitatea lor, de felul in care ei insisi doresc sa fie tratati. Odata intelese nevoile si motivatiile lor, e usor sa le oferiti cadrul propice pentru a se simti bine si a munci competitiv.
Sursa foto: www.pexels.com