Felul in care angajatorii pot gestiona astfel de situatii pune la incercare calitatile unui angajator, insa, atunci cand se pune accent pe bunastarea celor care lucreaza pentru companie, toata lumea are de castigat. Iata cateva dintre beneficiile pe care trebuie sa ale oferi angajatilor in momentele de criza:
Concediile pentru angajatii cu copii sunt primele care trebuie acordate in cazul in care se suspenda orele de la scoala. In aceste momente, cei mici au nevoie de adulti care sa-i supravegheze. In cazul in care parintii pot munci de acasa, poate fi suficient sa se ofere aceasta posibilitate pentru fiecare.
Atunci cand angajatii se imbolnavesc, fie ca este vorba despre o simpla raceala sau nu, dar si de ceva mai grav, care poate afecta populatia generala, concediul medical trebuie acordat la recomandarea medicului de familie. Angajatul aflat intr-o astfel de situatie va avea nevoie de o adeverinta de salariat, iar tu, in calitate de angajator, ai obligatia de a o oferi oricand la cererea angajatului. Acesta trebuie sa fie mereu la curent cu toate drepturile sale in cadrul firmei si al campului de munca, in general.
Situatiile de criza care implica posibilitatea transmiterii unor boli cer, de cele mai multe ori, limitarea interactiunilor sociale, asa ca angajatii care pot munci de acasa trebuie sa primesca acest beneficiu pentru a se proteja si pentru a-i feri pe cei din jur de pericolul imbolnavirii.
Este recomandat ca angajatorii sa aiba mereu echipamente precum laptopuri sau monitoare puse deoparte pentru a le oferi angajatilor care isi doresc sau au nevoie sa lucreze de acasa. Acestia s-ar putea sa nu fie dotati cu cele mai performante gadgeturi, iar, pentru a-si putea face treaba, vor avea nevoie de cele mai bune conditii.
Daca firma ta nu a implementat pana acum posibilitatea muncii de acasa macar pentru cateva zile pe luna, trebuie sa stii ca schimbarile in piata muncii implica si aplicarea unei astfel de initiative moderne. Perioada de criza poate fi vazuta si ca o oportunitate de a le oferi mai multa flexibilitate angajatilor.
În situatiile tensionate precum cele de criza, angajatilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a alege. Daca vei impune un anumit program sau nu le vei permite angajatilor sa munceasca de acasa sau de la birou, dupa preferinte, spiritele se pot incinge destul de usor.
Angajatii vor ajunge sa munceasca sub presiunea unei situatii imprevizibile. Pentru a evita stresul pe care il pot resimti angajatii, pune la dispozitie un plan cu mai multe optiuni, pe care fiecare dintre ei sa le aleaga in functie de posibilitati si nevoi.
Cand un factor care nu poate fi controlat provoaca o situatie complicata la nivelul societatii, angajatii vor avea nevoie de cat mai multa transparenta din partea angajatorului. Daca programul de munca este afectat sau exista posibilitatea sistarii activitatii firmei, este important sa ii anunti din timp cu privire la aceste lucruri.
O situatie de criza se gestioneaza cel mai bine atunci cand comunicarea se face intr-un mod transparent, constructiv și constant. Planul pe care il stabilesti trebuie sa fie comunicat angajatilor, indiferent de modificarile care apar si sa tina cont de indicatiile specialistilor.
Situatiile de criza iti vor testa abilitatile de leadership si te vor obliga sa iei decizii drastice, dar nu trebuie să uiti să te concentrezi asupra nevoilor angajatilor si sa le oferi cat mai multe beneficii care le vor face munca si viata personala mai usoara.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si