Platformele care s-au aflat sub investigatia Autoritatii pentru Concurenta si Piata din Marea Britanie sunt, practic, cele mai mari platforme de acest gen din intreaga lume. Mai exact, este vorba despre Booking.com, Agoda, Expedia, Hotels.com, Ebookers si Trivago. Ancheta a inceput ca urmare a unor reclamatii primite de Autoritatea pentru Concurenta si Piata din partea unor clienti nemultumiti care reclamau anumite taxe ascunse si reduceri inselatoare.
Booking.com reprezinta la ora actuala cea mai mare platforma prin care pot fi rezervate camere de hotel sau apartamente. Dupa 23 de ani de activitate pe aceasta piata, Booking.com se lauda cu peste 29 de milioane de unitati de cazare listate la acest moment si cu peste 143.000 de destinatii turistice. Booking.com acopera la ora actuala nu mai putin de 195 de tari si teritorii din toate colturile lumii. Conform statisticilor, peste 1.550.000 de camere sunt rezervate in fiecare zi prin intermediul acestei platforme.
Investigatia Autoritatii pentru Concurenta si Piata din Marea Britanie a scos la iveala faptul ca platformele in cauza aveau diverse tactici prin care clientii erau incurajati si presati sa efectueze o rezervare cat mai rapid. Mai exact, utilizatorii primeau informatii in timpul navigarii pe platforma care ii faceau sa ia mai repede o decizie, de multe ori pripita. Spre exemplu, utilizatorii erau informati ca gradul de ocupare din destinatia in care urmau sa mearga era de aproape 100%. De asemenea, utilizatorii puteau fi informati ca hotelul pe care acestia si-l doresc mai are doar o singura camera disponibila.
Nu in ultimul rand, platformele mai sunt acuzate si de faptul ca afiseaza uneori reduceri inselatoare. Mai exact, se vorbeste despre o reducere uriasa a unei camere single, de peste 50 de procente, fiind luat in considerare pretul de plecare al unui apartament cu doua camere. Totodata, s-a ajuns la concluzia ca unele platforme practicau afisarea prioritara a unor unitati de cazare, date fiind comisioanele mai mari pe care acestea le plateau.
In aceste conditii, Autoritatea a notat faptul ca toate aceste nereguli “nu ii ajutau pe clienti sa gaseasca cea mai buna oferta, nu le aratau intotdeauna costul real al rezervarilor si ii induceau in eroare cu privire la popularitatea unitatii de cazare de care acestia erau interesati”.
Ca urmare a acestei anchete, cele sase platforme mentionate in randurile anterioare sunt obligate sa indice numarul real al persoanelor care se uita in acel moment la o oferta si sa renunte la reduceri inselatoare si la comparatii eronate. Totodata, platformele sunt obligate ca in viitor sa afiseze integral taxele impuse clientilor, inclusiv cele ascunse sau suplimentare percepute de unitatile de cazare.
Autoritatea pentru Concurenta si Piata din Marea Britanie a impus ca termen limita pana la care platformele sunt obligate sa faca aceste modificari data de 1 septembrie 2019. Asadar, cele sase platforme mai au aproapte sapte luni la dispozitie in care pot sa implementeze toate masurile necesare pentru a corecta aceste probleme!
Citeste si: Faceti REFERENDUM!
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata
Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!
Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!