Asa cum era de asteptat, cele mai cautate si vandute produse de Black Friday au facut parte din categoria electrocasnicelor mici, televizoarelor si telefoanelor. De asemenea, in acest an au fost la foarte mare cautare si produsele pentru casa, produsele de ingrijire personala, produsele vestimentare, anvelopele si chiar jucariile pentru cei mici.
Toti cei care au facut cumparaturi chiar si pentru o singura data cu ocazia Black Friday stiu foarte bine ca cea mai mare problema legata de comenzile efectuate este reprezentata de procesul de livrare. In aceste conditii, peste 70% dintre cumparatori au ales ca produsele sa le fie livrate prin intermediul unor firme de curierat, in timp ce doar 30% dintre ei au ales sa le ridice din showroom sau de la oficiiile postale. Conform datelor, mai bine de jumatate dintre comenzile efectuate erau deja livrate sau in curs de livrare la sfarsitul zilei de luni, 19 noiembrie.
Un alt aspect interesant al acestei editii de Black Friday este acela al faptului ca romanii au inceput sa foloseasca cardul pentru plati online din ce in ce mai mult. In urma cu un an, mai putin de o treime dintre comenzile efectuate erau achitate cu cardul. In acest an, peste 35% dintre clienti au preferat sa achite astfel.
Statisticile inregistrate ne mai arata si faptul ca peste 74% dintre romanii interesati de promotiile de Black Friday au plasat comenzi prin intermediul dispozitivelor mobile. Desigur, acest lucru a fost facilitat si de ora extrem de matinala la care au inceput promotiile!
Daca in anii anteriori nu puteam vorbi prea mult despre comenzile venite din mediul rural, lucrurile par sa se fi schimbat in acest an. Nu mai putin de 26% dintre comenzile plasate au fost din mediul rural, ceea ce reprezinta o cifra extrem de interesanta care va da de gandit magazinelor online.
Directorul executiv al ARMO, Florinel Chis, s-a declarat extrem de incantat de aceasta cifra, spunand ca institutia pe care o reprezinta isi doreste ca cei din mediul rural si din orasele mici sa beneficieze de avantajele comertului online - varietate mare de produse, preturi, servicii mai bune si transparenta.
In comparatie cu cifrele de vanzare inregistrate cu un an in urma, vanzarile din acest an au crescut cu 30 de procente, ceea ce nu este deloc de neglijat. Conform datelor prezentate de cei de la ARMO, valoarea unei comenzi plasate a avut o valoare cuprinsa intre 800 si 1.600 de lei.
Magazinul online eMAG a inregistrat vanzari de peste 440 de milioane de lei, ceea ce inseamna ca estimarile au fost chiar depasite. Chiar daca reducerile nu au fost atat de mari la toate produsele scoase la promotie, romanii si-au dorit sa profite si sa isi cumpere cadourile mult visate chiar inainte de venirea sarbatorilor de iarna.
Citeste si: Consiliul Concurentei suspecteaza comportamente anticoncurentiale pe piata cimentului
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Reintegrarea unui salariat, conform unei hotarari judecatoresti. Cand se inregistreaza in Revisal?
Inregistrarea video a salariatilor, in vederea pontajului - incalca sau nu legea GDPR?
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
Te-ar putea interesa si