Atentie: magazinele nu mai au voie sa faca acest lucru cu preturile. S-a decis prin ordin ANPC
anpcofertepromotiimagazine
Protectia Consumatorilor a emis un ordin care reglementeaza modalitatea prin care operatorii economici de la noi din tara expun preturile la raft.
Concret, in baza noilor prevederi stabilite de
ANPC, atunci cand magazinele vor lansa promotii la anumite produse, acestea vor fi obligate sa afiseze pretul cel mai mare si pretul cel mic al unui produs cu aceleasi caractere de font, culoare, marime.
Ce spune ordinul ANPC privind preturile afisate in cadrul ofertelor din magazine
"Fac public un ordin semnat de mine ca presedinte, la initiativa Directorului General Paul Anghel, legat de preturi si afisarea acestora!
Perioada in care pretul mare era scris mic si cel mic era scris mare, pentru a va atrage si a va crea situatii nedorite si neasteptate, s-a incheiat!
Mai ales persoanele in varsta, in unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitandu-se la pretul mic, scris cat raftul de mare, urmand sa afle la casa de marcat ca pe eticheta era scris mic, mic de tot si pretul mare, dar real, fara a avea eventual cardul fermecat! De astazi in 30 de zile, nu va mai exista pretul pentru care trebuia folosita lupa!", a declarat, marti seara, presedintele ANPC, Horia Constantinescu.
"In cazul unei vanzari directe, operatorii economici sunt obligati sa informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau in imediat vecinatate unde este expus produsul, cel putin a pretului cel mai mare al produsului respectiv chiar daca este afisat si pretul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizand pentru toate preturile aceleasi caractere de font, culoare, marime si alte caracteristici", precizeaza ordinul ANPC, potrivit news.ro.
Foto: freepik.com