Arta managementului: Cele patru motive care tin angajatii fideli unei companii
arta managementuluibusinessprogram flexibilmunca de acasatelemuncamunca la distanta
Pot exista nenumarate motive pentru care angajatii aleg sa ramana fideli unei organizatii, insa expertii se rezuma, in linii mari, la doar trei. Sau, mai bine zis, se rezumau inainte de pandemie la numai trei motive, pentru ca aceasta criza sanitara a fortat aparitia celui de-al patrulea factor motivant.
Banii, cresterea si experienta erau cele trei motive principale care legau angajatii de o anumita companie, inainte de izbucnirea crizei sanitare.
Expertii in resurse umane sustin ca, atunci cand o companie satisface simultan aceste trei cerinte, se completeaza profilul moral al organizatiei perfecte pentru majoritatea lucratorilor.
Odata ce confortul financiar este asigurat, iar salariile sunt platite in raport cu plus valoarea pe care o aduce fiecare angajat, in functie de implicare, seriozitate si profesionalism, existand oportunitati de crestere in cariera si de dezvoltare permanenta, oamenii nu simt nevoia sa isi caute un alt job, intr-o alta companie.
Citeste si: De ce barfele la serviciu sunt folositoare pentru angajati, dar si pentru companie
Flexibilitatea, la fel de importanta ca banii, cresterea si experienta
Totusi, aceste trei elemente nu mai sunt suficiente pentru a tine angajatii fideli, dupa pandemia de coronavirus, spun specialistii HR.
Dupa aceasta criza sanitara, angajatii vor pune mare pret pe flexibilitate, care ajunge sa conteze, pentru multi salariati, in egala masura cu banii.
Acum se poate lucra de oriunde. Viata la domiciliu si integrarea sa cu munca s-au schimbat si, in multe cazuri, s-au transformat intr-o activitate omogena in care munca se desfasoara in jurul activitatilor familiale, mai degraba decat actiunile familiale care se invart in jurul biroului.
Pentru multi angajati, acest mod de viata are mai multe avantaje decat dezavantaje, la care nu sunt dispusi sa renunte, odata cu finalul pandemiei. De exemplu, se pune pret pe faptul ca se economiseste timpul petrecut pe naveta, in trafic, pentru pregatirea de birou, etc. Exista, totodata, posibilitatea petrecerii mai mult timp cu familia, copii.
62% dintre persoanele intervievate in cadrul acestui studiu sustin ca managementul lor direct incurajeaza
munca de acasa.
Pe de alta parte, angajatii ai caror organizatii sau sefi directi nu vor permite munca hibrida se declara dispusi, in proportie de 32%, sa renunte la companiile actuale imediat ce situatia le-o va cere.
In concluzie, 72% dintre participantii la studiul EY spun ca urmatoarea destinatie de cariera le va fi influentata fundamental de posibilitatea de a munci de acasa.