Apple, Facebook si Goldman Sachs (in Statele Unite) si doi mari jucatori din industria de lux din Franta s-au inrolat in razboiul impotriva COVID-19
coronaviruspandemieepidemiecovid 19facebookapplegoldman sachssua
Gigantii Apple, Facebook si Goldman Sachs (cel mai mare holding bancar din lume) au donat, din stocurile proprii, un numar important de masti de protectie institutiilor medicale din Statele Unite. Facebook a donat 720.000 de masti din propriile rezerve, Apple va dona 9 milioane, iar Goldman Sachs a donat 100.000 de masti.
Goldman Sachs a donat 100.000 de masti din stocurile proprii statelor New York si New Jersey si va dona alte 50.000 de masti Serviciului de Sanatate Publica (National Health Service) din Marea Britanie.
Mastile sunt de tipul N95 si ofera o buna protectie personalului medical care intra in contact cu bolnavii contaminati cu coronavirus. Mastile N95 sunt capabile sa filtreze si sa retina peste 95% din particulele din aer, inclusiv virusul COVID-19.
Dar de unde au avut in propriile depozite aceste companii un numar atat de mare de masti?
Rezervele de masti ale companiilor au fost constituite pentru a fi distribuite angajatilor proprii pentru ca acestia sa se protejeze de fumul generat de incendiile de vegetatie, sau in cazul unor epidemii, cum a fost cazul epidemiei de gripa aviara de acum 15 ani.
In 2009, cand s-a declansat epidemia de gripa porcina, companiile au continuat achizitia de masti de protectie.
Elon Musk (Tesla) a declarat, la randul sau, ca va dona 250.000 de masti N95, iar Nasdaq si Mastercard vor face acelasi lucru, fara a face public numarul de masti pe care il vor dona.
Contributia acestor companii este salutara, in conditiile in care sistemul de sanatate american a fost excedat de viteza de raspandire a pandemiei de coronavirus (peste 105.000 de persoane diagnosticate pana la 28 martie a.c.).
In Franta, unde au fost diagnosticate 33.000 de cazuri, in lupta importiva coronavirusului s-au implicat si doi giganti ai produselor de lux: LVMH (Louis Vuitton – Moet Hennessy) si Kering (proprietar, printre multe altele, al companiei Gucci).
Atat LVMH cat si Kering s-au oferit sa finanteze achizitia de echipament de protectie pentru personalul medical, iar LVMH va pune pe picioare o linie de productie pentru fabricarea de gel dezinfectant.
Interventia voluntara a marilor companii in lupta impotriva coronavirusului are, fireste, o insemnata componenta umanitara, dar da seama si de gandirea lor strategica in termeni de business, deoarece odata cu stingerea pandemiei si a efectelor ei, oamenii isi vor relua, incet-incet, obiceiurile de consum din perioada de dinaintea crizei.
Citeste si:
Sefa FMI: Economia globala A INTRAT IN RECESIUNE