Apetitul pentru LUX a crescut in pandemie: ce mai cumpara oamenii care au prea multi bani
vanzari luxvanzari pradaproduse prada
Dupa atatea lock-down-uri, distantare si izolare aduse de primul an al pandemiei, oamenii si-au recastigat, in 2021, cheful si pofta de viata, asta incluzand si apetitul pentru produse scumpe, denumite generic, desi unele nu au nimic special in afara de un nume si o sigla, de lux.
Vor sa traiasca viata ca o prada, iar de asta profita chiar Prada, unul dintre cele mai cunoscute nume in domeniul modei.
Prada a consemnat, anul trecut, vanzari in revenire, datorita cererii tot mai mari pentru genti si haine, care au permis companiei italiene obtinerea unor venituri mai mari decat cele de dinaintea pandemiei.
In 2021, fata de 2020, vanzarile Grupului Prada s-au majorat cu 41%, insumand 3,364 miliarde de euro, si cu 8% peste cele din 2019.
Performanta a fost obtinuta gratie trecerii brandului italian intr-o zona superioara a pietei de moda si cresterii ponderii vanzarilor online.
Vanzarile grupului listat la bursa de la Hong Kong in 2011 au accelerat, mai ales in a doua jumatate a anului trecut, gratie extinderii cu 27% a retelei de retail si a canalelor de comert electronic.
Planuri de 4,5 miliarde de euro pe an
Potrivit lui Patrizio Bertelli, directorul general al grupului, Prada are capacitatea de a-si atinge obiectivele de crestere pe care si le-a propus in viitori 3-4 ani, la capatul carora, conducerea ar putea fi preluata de Lorenzo Bertelli, fiul actualului director.
Pe termen mediu, tinta grupului este sa obtina vanzari de 4,5 miliarde de euro pe an.
Grupul Prada detine marca omonima, precum si brandurile Miu Miu, Church’s, Car Shoe si Marchesi.