Milenialii, adica persoanele nascute dupa 1990, care au crescut intr-o lume pasnica, lipsita de razboaie si cu din ce in ce mai mult acces la informatie odata cu dezvoltarea fenomenului de globalizare, au o mentalitate diferita de cea a generatiilor anterioare.
Unul dintre motivele pentru care dispar pur si simplu din companiile care ii recruteaza este ca programul de lucru nu le ofera suficient timp personal.
Un alt motiv este faptul ca angajatorul nu pune pret pe caracterul angajatului, ci pe aspectele tehnice, cum ar fi viteza si eficienta cu care isi indeplineste sarcinile de lucru. Astfel, angajatul Milenial nu se simte apreciat si decide sa nu se mai prezinte la lucru sau sa raspunda la telefon.
Vladimir Sterescu, Senior Solutii Asistenta in cadrul CGS Romania, a declarat ca si compania din care face parte se confrunta cu fenomenul de ghosting:
"Foarte multi nici macar nu vin la interviu. Ciclul e urmatorul: ii suni, ii programezi la interviu, iar din 10 vin 4 sau 5. Si din acei 4 sau 5 care vin la interviu, angajezi doar unul. Iar din tot acest proces de recrutare, din totalul celor noi angajati, 10% se pierd in primele 30 de zile", a declarat Sterescu pentru Business Magazin.
Un specialistul in Resurse Umane, Adela Popovici, citata de Ziarul de Cluj, afirma ca acesta nu este un fenomen nou, si ca este “o razbunare” de pe vremea cand piata muncii nu avea un deficit atat de mare si angajati se gaseau pe toate drumurile, dar si ca este o lipsa reciproca de respect:
“In cazul angajatorilor, acestia incep sa culeaga ce-au plantat in ultimii 10 ani, atunci cand nu ofereau raspunsuri la interviuri, daca era raspuns negativ, constatai tu, in calitate de candidat, ca pur si simplu nu primesti nicio veste. Sau feedback-ul este unul generalist, de tipul “Sunteti potrivit, dar in prezent am optat sa colaboram cu altcineva. Iar ca rezultat, in acest caz, angajatul nu se alege cu nimic. Prin urmare, au inceput si candidatii sa procedeze similar.”
Nu este un secret ca romanul, desi obisnuit cu putin, a inceput sa ridice pretentii salariale pe masura cetatenilor din tarile vestice, motiv pentru care atunci cand dau de o oferta mai buna, isi schimba job-ul fara sa ezite ori sa dea vreun semn la vechiul loc de munca.
De altfel, chiar companiile straine care, care ar putea oferi salarii mari, nu ofera nici macar pe jumatate la fel de mult precum omologii lor vestici. Desi se aduce mereu in discutie birocratia si lipsa autostrazilor sau a drumurilor proaste, salariile sunt nejustificat de mici, chiar in domenii care n-au legatura cu infrastructura rutiera, cum ar fi job-urile care implica infrastructura cibernetica, destul de dezvoltata in tara noastra avand in vedere ca suntem pe locul 4 in ceea ce priveste viteza de internet.
Astfel, job-urile de asistenta clienti (call center/back office), marketing assistant sau account manager (administrare conturi/pagini de facebook in scopuri publicitare) sunt platite cu sume cuprinse intre 1300 si 1700 RON.
In conditiile acestea, oricat de mult am blama iresponsabilitatea candidatilor, nu putem sa spunem ca nu-i intelegem.
Citeste si: Ai un job front office? 4 obiceiuri care te vor ajuta sa-ti pastrezi lookul fresh intreaga zi
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
A aparut Calendarul Contabilului Vesel 2025! Contine 12 caricaturi ce garanteaza hohote de ras!
Cum stabilim durata de amortizare pentru un mijloc fix second-hand
Atentie la modificarile referitoare la impozitul MICRO: Aspecte importante de retinut
Te-ar putea interesa si