Amnistie fiscala pentru firme in 2019: O lege croita pentru a proteja companiile de stat
amnistie fiscaladatorii stersedatorii fiscaletaxeimpozitecreante fiscale
Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat ca Executivul ar putea adopta luna viitoare, Legea amnistiei fiscale pentru firme.
" In luna aprilie cel tarziu o sa prezentam argumentele care stau la baza acestei decizii, va fi discutata cu mediul de afaceri, sa vedem care sunt avantajele, care sunt argumentele... Eu sunt convins ca e o decizie care va ajuta zona economica, pentru ca va da sansa multor companii sa intre in mod activ in economie si celelalte, IMM-urile, pot sa beneficieze de un nivel mai mare de activitate economica", a explicat ministrul.
Reporter: Ce datorii vor fi sterse?
Eugen Teodorovici: Ca mesaj foarte clar, cei care doresc sa nu mai plateasca pentru ca vine o amnistie, clar nu se aplica, pentru ca se ia un termen ceva mai in spate, lucrurile s-au intamplat, nu pot sa porfite de un mesaj al ministrului Finantelor si sa nu mai plateasca.
Reporter: De cand ar putea fi luate in considerare?
Ministrul Finantelor sustine ca doar anumite datorii vor fi sterse si in nici un caz legea nu se va aplica pentru debitele viitoare
Eugen Teodorovici: Se poate lua si din 2017, se poate lua din 2018, ca baza de referinta.
Se sterg penalitatile, se sterg dobanzile si se fac grafice de esalonare lungi. O astfel de aministie este de fapt croita pentru a oferi sprijin companiilor de stat. Acolo se concentreaza datoriile catre stat, sumele mari si astfel de companii ar trebui tehnic sa intre in faliment.
Se mascheaza totul sub forma unei amnistii valabile pentru intreaga economie, dar o firma privata nu poate sa adune tone de datorii, pentru ca e executata silit. Discriminarea nu era posibila si atunci se generalizeaza. Stergea datoriilor nu este posibila, pentru ca ar fi ajutor de stat, interzis de legislatia europeana. Dar sa nu fugim pe fenta. Este un ajutor de stat mascat. Acele companii vor ramane la fel de ineficiente, nu vor plati, pentru ca nu au cum, si atunci li se mai prelungeste viata cu astfel de manevre.
"La o companie de stat este clar ca este singura sansa si unica, probabil, sa poti sa o readuci in economie ca un actor activ. Ca si la privat spui asa: Ai accesorii, le dai la o parte, ce ramane ca principal. Aceasta este una dintre propuneri", a mai spus Teodorovici.
Ministrul Finantelor a sustinut ca problema nu se pune cati bani va pierde statul prin aceasta amnistie, ci "eu, stat, am vreo sansa sa recuperez?"
"O sa aveti o situatie in Nota de fundamentare, pentru ca aceste calcule se fac. Noi avem inclusiv mai multe variante de esalonare, pentru ca am spus ca esalonarea trebuie facuta intr-o perioada care sa permita firmei sa faca cu adevarat business-ul pentru care a fost infiintata, sa-si poata plati obligatile fata de terti si, intr-un final, sa poata sa dea si statului o parte pe care poate sa o dea din principalul care ramane. Aceasta sa fie o perioada atat de lunga, incat sa permita un astfel de comportament in piata", a precizat Teodorovici.
De asemenea, companiile care au capital negativ vor avea un termen pana la care sa-si majoreze capitalul, iar daca nu il majoreaza, vor fi dizolvate, potrivit ministrului Finantelor.
"Sunt foarte multe firme in Romania care au un astfel de comportament si care le afecteaza pe cele care sunt curate si corecte. Lucrurile se vor curata in economie. Firmele vor vedea ca toate masurile sunt menite sa sprijine mediul de afaceri din Romania", a detaliat Teodorovici.
Citeste si:
Cei mai multi patroni NU VOR AMNISTIE FISCALA
Ministrul Finantelor a subliniat ca vor mai fi si alte modificari ale legislatiei, iar acestea vor fi facute doar dupa discutii cu mediul de afaceri
"Singurul caz a fost al Ordonantei 114", a subliniat Teodorovici, referindu-se la modificarile care au afectat mediul de afaceri si care n-au fost discutate cu acestia. Ministrul a sustinut ca in cazul OUG 114/2018 s-a procedat astfel, deoarece erau foarte multe presiuni sa nu fie adoptata.
Citeste si:
RAR a lansat aplicatia ISTORIC VEHICUL