Afacerea de succes care prospera in timpul caniculei in toata Romania
afacere cu inghetatainghetata romaniacanicula
Cand vine canicula, multe afaceri sufera, dar nu si producatorii de inghetata. In Romania, aceasta industrie este in plina crestere, aducand profituri semnificative in zilele fierbinti. Iata cum caldura verii ajuta producatorii de inghetata si cum a evoluat acest sector in tara noastra.
In ultimii 20 de ani, romanii au inceput sa consume din ce in ce mai multa inghetata. Fiecare roman consuma in medie doar jumatate de kilogram pe an, acum consumam aproximativ doua kilograme anual. Chiar daca suntem inca departe de tarile din vestul Europei, cresterea este semnificativa.
Aceasta crestere se datoreaza diversificarii ofertei si numarului tot mai mare de producatori. Daca inainte cumparam inghetata de la dozatoarele stradale sau din supermarketuri, acum gelateriile artizanale devin tot mai populare, oferind arome variate si produse de calitate.
Romania, printre marii producatori de inghetata
Romania a urcat in topul producatorilor de inghetata din Europa. Conform Eurostat, producem anual aproximativ 35 de milioane de litri de inghetata. Desi suntem inca departe de Germania (620 de milioane de litri) si Franta (591 de milioane de litri), cresterea noastra este impresionanta.
In 2010, aveam sub 100 de producatori de inghetata, dar acum sunt peste 260, iar cifra de afaceri a depasit 100 de milioane de euro. Aceasta expansiune rapida arata potentialul de crestere al industriei de inghetata din Romania.
Canicula creste vanzarile de inghetata
Canicula este un aliat al producatorilor de inghetata, deoarece temperaturile ridicate cresc cererea de produse racoritoare. Pe masura ce verile devin mai calde, vanzarile de inghetata cresc semnificativ. Totodata, consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de diversitatea si calitatea inghetatei disponibile pe piata.
Producatorii au adoptat strategii de marketing inovatoare pentru a atrage clientii, promovand arome noi si concepte unice. Gelateriile artizanale au avut de castigat, oferind experiente culinare speciale care atrag tot mai multi consumatori.
Sursa foto: freepik.com