Actionarii Transgaz au respins Planul de Dezvoltare a Sistemului National de Transport 2018-2027. Motivul? Viitorul economic e incert
actionari transgazgazoduct transgazproiect bruatransport gazeactiuni transgazgaze naturale romania
Actionarii Transgaz au respins finantarea “Planului de Dezvoltare a Sistemului National de Transport gaze naturale in perioada 2018 – 2027â€, potrivit unui comunicat al companiei. Actionarii isi sustin decizia prin faptul ca nu ar fi suficiente informatii referitoare la gazele care urmeaza sa fie extrase si transportate, astfel incat viitoarele investitii sa se sutina economic.
Planului de Dezvoltare a Sistemului National de Transport gaze naturale in perioada 2018 - 2027 a fost respins de actionarii Transgaz, "cu 1672809 de voturi Pentru reprezentand 19.092550% din numarul total de voturi exprimate, cu 7088765 de voturi Impotriva reprezentand 80.907370% din numarul total de voturi exprimate si cu 7 voturi Abtinere, reprezentand 0.000080% din numarul total de voturi exprimate", se arata in comunicat.
Actionarii precizeaza ca e necesara suplimentarea Planului de Dezvoltare a Sistemului National de Transport Gaze Naturale in perioada 2018-2027, cu informatii referitoare la investitiile care sa asigure dezvoltarea retelei de transport pe teritoriul Romaniei, la investitiile in infrastructura existenta si la cele necesare pentru realizarea angajamentelor luate fata de Comisia Europeana (ex: realizarea interconexiunilor la volumele si parametrii tehnici asumati), precum si la suportabilitatea efortului financiar asumat.
Transgaz isi planificase investitii totale de 1,9 miliarde de euro pentru extinderea sistemului de transport al gazelor, potrivit Planului de Dezvoltare pentru perioada 2018-2027.
Cel mai important proiect din Plan este BRUA (interconectorul Bulgaria - Romania - Ungaria - Austria), faza 1 - in valoare de 478,6 milioane de euro, faza 2 - care va necesita 68,8 de milioane de euro, urmata de faza 3 - in valoare de 530 de milioane de euro.
Alte proiecte majore vizeaza dezvoltarea pe teritoriul Romaniei a coridorului sudic de transport, pentru preluarea gazelor de la tarmul Marii Negre, unde vor merge 360 de milioane de euro.
Pentru dezvoltarea sistemului de transport al gazelor din partea de est al Romaniei vor fi alocate investitii de 174 milioane de euro, iar pentru interconectarea SNT cu conducta de tranzit T1 si reverse flow la Isaccea vor fi cheltuite 101 milioane de euro.
Totodata, interconectarea cu Ucraina va costa 125 de milioane de euro, iar cea cu Serbia - 42 de milioane de euro.
"Prin realizarea obiectivelor stabilite in Planul de dezvoltare pe 10 ani, 2018-2027, Transgaz doreste sa devina un important operator de transport gaze naturale pe piata internationala a gazelor naturale, cu un sistem national de transport modernizat, inteligent, integrat la nivel european si cu un sistem de management modern, aliniat la standardele de performanta si reglementarile legislative internationale", se arata in documentul precizat.