A fost anulata licitatia pentru dotarea cu autobuze electrice in CINCI orase din Romania
licitatiiautobuze electricecarburantibenzinamotorinaauto
Locuitorii din Braila, Constanta, Focsani, Lugoj si Slobozia nu vor mai circula in viitorul apropiat cu autobuze electrice, fiindca licitatiile au fost anulate, ca urmare a faptului ca singurul participant inscris la procedura de licitatie a fost descalificat.
BOZANKAYA OTOMOTIV MAK, singura companie inscrisa la licitatia organizata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), pentru achitia a 68 de autobuze electrice de 10 metri lungime, destinate oraselor Braila, Constanta, Focsani, Lugoj si Slobozia, a fost descalificat. Astfel, licitatia a fost anulata, confom datelor
SEAP
MDRAP a lansat pe 28 ianuarie licitatia pentru cele 68 de autobuze electrice, cu o valoare estimata a contractului de 153,5 milioane de lei, fara TVA (32 milioane de euro). Contractul era cofinantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional 2014 – 2020. Aceasta era cea de-a treia licitatie a ministerului pentru achizitia de vehicule electrice pentru transportul in comun.
Autobuzele aveau o lungime de 10 m si o capacitate de 50 de locuri fiecare, pentru care vor fi construite doua statii de incarcare rapida si 7 statii de incarcare lenta. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme inteligente de numarare a calatorilor, de supraveghere video, de informare a calatorilor si cu sisteme GPS.
"Innoirea parcului de transport public va fi facuta ca masura de imbunatatire a mobilitatii urbane, dar si de limitare a emisiilor CO2", declarau autoritatile la momentul anuntarii proiectului.
Contractul era impartit in cinci loturi si mai prevede, de asemenea, si achizitia a 68 de statii de incarcare lenta si 18 de statii de incarcare rapida.
Primul lot vizeaza achizitia a 11 autobuze electrice, 3 statii de incarcare rapida si 11 statii de incarcare lenta pentru Braila.
Al doilea lot se adresa judetului Constanta si cuprindea 21 autobuze electrice, 5 statii de incarcare rapida, 21 statii de incarcare lenta – 47,12 milioane de lei.
Al treilea lot trebuia sa ajunga la Focsani, continand 20 autobuze electrice, 5 statii de incarcare rapida, 20 statii de incarcare lenta – 45 milioane de lei.
Lotul cu numarul patru era destinat catre Lugoj, cu 9 autobuze electrice, 3 statii de incarcare rapida, 9 statii de incarcare lenta – 20,62 milioane de lei.
In final, lotul numarul cinci trebuia sa ajunga la Slobozia, continand 7 autobuze electrice, 2 statii de incarcare rapida, 7 statii de incarcare lenta – 15,87 milioane de lei.
Tot mai multe orase din Romania, mai ales Capitala, are drept obiective inlocuirea masinilor poluante, pe carburanti clasici, cu masini electrice. Initiativa este menita sa sustina mediul inconjurator si sa reduca emisiile de CO2, extrem de nocive, care creeaza efectul de sera, foarte nociv Terrei.
In Occident, state precum Germania dau un exemplu demn de urmat in acest sens, vrand sa transforme total transportul in marile orase.
Confom unui studiu recent, pana in 2030, cinci mari orase din Germania isi propun sa detina o flota de 3.000 de autobuze electrice, toate acestea urmand, bineineteles, sa fie utilizate de companiile de transport persoane. Cele cinci orase care fac parte din acest proiect sunt Berlin, Koln, Hamburg, Frankfurt si Munchen.