95 de magazine online participa in Competitia GPeC 2018
gpec 2018gpec summitmagazine online gpec
101 magazine online si-au exprimat intentia de participare anul acesta la Competitia GPeC din care 95 au intrunit criteriile de preselectie si au fost acceptate in concurs. Pana pe 27 iunie acestea au trecut prin prima etapa de auditare, fiind evaluate de 25 de experti in e-commerce si marketing online prin peste 200 de criterii de jurizare. Pe 10 iulie au loc, la Bucuresti, Intalnirile Consultative GPeC dintre reprezentantii magazinelor online si juriul GPeC pentru detalii si lamuriri asupra primului raport de evaluare.
Competitia GPeC – de 13 ani in sprijinul dezvoltarii magazinelor online
In cei 13 ani de la lansare, peste 1.100 de magazine online au participat in Competitia GPeC pentru a le fi analizata prezenta online, dar si pentru a se pune in acord cu legislatia in vigoare si cu bunele practici in e-commerce.
Fiecare magazin online inscris in Competitia GPeC este analizat in detaliu prin peste 200 de criterii de evaluare din punct de vedere: Design, Usability, Customer Experience, SEO, Securitate, adaptare la device-urile mobile, E-Mail Marketing, continut si prezenta in Social Media.
Inainte de a trece prin cele peste 200 de criterii, fiecare magazin trebuie sa indeplineasca cerintele legislative si bunele practici in e-commerce in asa fel incat consumatorii finali sa aiba parte de experiente de cumparare placute si, astfel, intreaga piata de comert electronic din Romania sa creasca.
“Competitia GPeC este un proces prin care orice magazin online invata concret ce este bine si ce nu la site-ul lui, ce trebuie sa schimbe pentru a creste rata de conversie, ce sa faca pentru a fi in conformitate cu legea, cum sa isi gandeasca strategia de business pe termen mediu si lung. Tot ce facem la GPeC se bazeaza pe multi ani de experienta atat din partea noastra ca entitate reprezentativa in e-commerce, cat mai ales din partea Juriului GPeC format din 25 de specialisti in domeniu. Scopul final este sa crestem vanzarile magazinelor online, sa contribuim la dezvoltarea pietei romanesti de e-commerce si sa asiguram experiente de cumparare placute internautilor in asa fel incat sa revina si sa cumpere online cat mai des”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Parcursul unui magazin online inscris in Competitia GPeC
Dupa inscriere (taxa de inscriere variaza intre 299 si 659 euro in functie de pachetul de beneficii ales), magazinul este analizat din punct de vedere al respectarii legislatiei in vigoare si al bunelor practici in e-commerce;
Echipa GPeC trimite un raport de evaluare cu toate recomandarile necesare pentru ca standardele legale si bunele practici (toate fiind criterii de preselectie) sa poata fi indeplinite;
Odata ce acestea sunt respectate, magazinul primeste acceptul in Competitia GPeC si marca TRUSTED.ro care demonstreaza consumatorilor finali ca magazinul este de incredere (in acest moment, peste 200 de magazine online romanesti sunt atestate de TRUSTED.ro);
Ulterior, magazinul online intra in prima etapa de auditare cu peste 200 de criterii esentiale pentru orice business online: Design, Usability, Customer Experience, SEO, Securitate, Mobile, E-Mail Marketng, Social Media – toate sunt evaluate de catre un juriu format din 25 de specialisti in domeniu;
Dupa prima evaluare, magazinul primeste raportul de audit. Are timp sa il studieze si sa il discute fata in fata cu evaluatorii in cadrul Intalnirilor Consultative GPeC pentru a primi recomandari avizate despre cum isi poate imbunatati afacerea;
In urma Intalnirilor Consultative GPeC, magazinul online are 2 (doua) luni la dispozitie sa implementeze recomandarile juriului GPeC. Competitia GPeC ii ofera posibilitatea de a implementa recomandarile specialistilor in timp real;
Mai apoi, magazinul online intra in etapa finala de jurizare GPeC: este analizat din nou prin cele peste 200 de criterii, este urmarita evolutia lui si i se acorda ultimele note si recomandari;
Din nou, are posibilitatea de a dezbate fata in fata si de a primi recomandari de la juriul GPeC;
La final, media notelor obtinute din prima si din a doua etapa de evaluare, va fi cea care desemneaza castigatorii in urma Competitiei GPeC – laureati in cadrul Galei Premiilor eCommerce (noiembrie 2018).
Juriul Competitiei GPeC
Din Juriul GPeC fac parte unii dintre cei mai buni specialisti in e-commerce si marketing online din Romania: Adrian Pintilie (Extended.ro), Alexandru Lapusan (Zitec), Anabela Luca (adLemonade), Andreea Moisa (Beans United), Andrei Avadanei (DefCamp), Andrei Georgescu (WhiteImage), Bianca Grip (GripAds), Bogdan Aron (2Performant), Bogdan Manolea (TRUSTED.ro), Cosmin Daraban (GoMag), Cosmin Nastasa (2Performant), Cristian Ignat (Canopy), Dan Virtopeanu (Breeze Mobile), Daniel Ene (MoLoSo), Doina Vilceanu (ContentSpeed), Dragos Smeu (Mavericks), Eugen Potlog (UX Studio), Horia Neagu (Napoleon.Digital), Irina Bucurenciu (123 Form Builder), Lucia Ciuca (Quantum Data Science), Mihai Vanatoru (DWF), Ovidiu Joita (iAgency), Razvan Acsente (Vodafone), Roxana Olaru (Creadiv), Victor Kapra.
“Le multumesc si apreciez efortul tuturor juratilor care isi dedica timp pentru a evalua magazinele inscrise in Competitia GPeC si, in egala masura, apreciez si salut toate magazinele online determinate sa devina mai bune si care contribuie la dezvoltarea pietei romanesti de e-commerce. Chapeau!”, incheie Andrei Radu.