8 abilitati de trecut in CV, daca vrei ca angajatorii sa te sune dupa interviu
abilitati angajareabilitati cvcalitati angajare
Un curriculum vitae (CV) bine pus la punct este cartea ta de vizita. El trebuie sa cuprinda tot ce este relevant pentru viata ta profesionala, la loc de cinste trebuind sa fie abilitatile tale care pot prevala in fata experientei sau a diplomelor obtinute.
Confruntati cu criza fortei de munca, si
managerii si-au dat seama ca este mai bine sa tina seama de ce poate face efectiv cineva, nu de ce presupune diploma ca ar putea sa faca.
Un studiu al companiei de cercetare Gartner, citat de
ejobs.ro, arata ca numai 16% dintre noii angajati au abilitatile necesare atat pentru rolul actual, cat si pentru viitor.
Solutia este adaptarea, flexibilitatea pentru recrutori si pentru candidati si angajati deopotriva.
Iata ce abilitati este musai sa ai in CV:
1. Sa fii interesat de dezvoltarea permanenta
Se spune ca omul, cat traieste, invata. Este exact ce vor angajatorii sa auda. Ai sanse mai mari de angajare daca esti flexibil si dispus sa faci ceva in plus fata de fisa postului si de domeniul tau de activitate. Angajatorii te vor alege in locul cuiva care, desi are toate abilitatile tehnice, nu este curios si flexibil.
2. Adaptabilitatea
Chiar daca nu ne dam seama, lucrurile sunt intr-o continua miscare. Aceasta a devenit evidenta ca urmare a pandemiei, adica o schimbare radicala. Acum, normalitatea inseamna altceva si numai cine este in stare sa se adapteze va supravietui, acum, si in viitorul apropiat sau indepartat. Oricand pot aparea noi crize medicale sau economice sau o inevitabila combinatie intre cele doua, asa ca este esential sa le spui angajatorilor ca esti capabil sa te adaptezi.
Recrutorii apreciaza tot mai mult adaptabilitatea si curajul si cauta persoane care au trecut prin provocari, prin blocaje sau momente de cadere, dar au reusit sa se ridice si sa dea un suflu nou activitatii lor. Puterea si dorinta de a reusi sunt esentiale si spun multe despre un candidat. Capacitatea de a supravietui nu poate fi deprinsa in traininguri si este greu de verificat daca o persoana nu a trecut printr-o perioada mai dificila, in care sa fi avut ocazia de a arata cum reactioneaza.
3. Gandirea critica
Capacitatea de a gandi critic va ramane importanta si dupa iesirea din pandemie. Toata lumea va trebui sa faca fata provocarilor de orice fel iar acestea necesita ca echipele sa gandeasca atent, tinand cont de situatia business-ului, de realitatile de pe plan local, national/international si sa vina cu solutii inovatoare in rezolvarea problemelor.
4. Rezistenta
Abilitatea unui angajat de a-si reveni din esecurile profesionale este tot mai recunoscuta ca factor cheie al performantei la locul de munca. Cine invata din greseli, cine intelege o situatie si gaseste resurse de a merge mai departe si de a obtine rezultate este castigator. Vestea buna este ca exista metode de dezvoltare a rezistentei/rezilientei, prin mindfulness, coaching bazat pe psihologia pozitiva. De ajutor sunt si instrumntele care masoara conexiunea dintre minte si corp si ofera modalitati prin care iti poti antrena creierul sa controleze mai bine stresul.
5. Dedicare
Poate cea mai importanta lectie pe care angajatorii au invatat-o in aceasta perioada ca nu pot supravietui fara oameni dedicati, asa ca vor continua sa caute noi colegi pe care sa simta ca se pot baza in orice circumstanta. De ajutor sunt si angajatii care pot sa-i antreneze pe colegii lor, sa creeze o echipa foarte conectata si implicata.
6. Vizibilitatea in mediul online
Aproape orice afacere se digitalizeaza si este orientata pentru a castiga vizibilitate in mediul online. Tocmai de aceea, angajatorii se asteapta ca viitorii colegi sa dea dovada de abilitati in lume virtuala. Managerul de reurse umane iau in calcul ce proiecte ai avut pe cont propriu in online, cum ai valorificat instrumentele tehnologice.
Companiile sunt tot mai interesate sa-si sporeasca vizibilitatea in online si cauta persoane care stiu cum sa le aduca mai mult trafic pe site si sa creasca numarul de conversii, clienti si venituri. Candidatii cu abilitati in zona de content marketing, influencer marketing, e-commerce, analytics sunt si vor ramane in atentia recrutorilor.
7. Stiinta de a dezvolta aplicatii web
In prezent, exista o aplicatie cam pentru orice, de la mancare, sport, filme, shopping online. Intr-o perioada cu restrictii fizice, companiile sunt tot mai interesate sa le ofere clientilor aplicatii prietenoase care sa incurajeze vanzarile. Dezvoltarea aplicatiilor mobile implica crearea de software conceput pentru dispozitive mobile, iar pentru asta ai nevoie de cateva abilitati specifice, cum ar fi cunoasterea limbajelor de programare si designul grafic.
8. Cloud Computing
Din ce in ce mai multe firme isi muta afacerile in cloud, adica in servere la distanta. Inginerii specializati in cloud sunt persoanele responsabile de dezvoltarea si gestionarea serverelor, astfel incat utilizatorii finali sa poata stoca fisiere si sa faca backup.
Citeste si:
Noutati de la ANAF, pentru firmele romanesti: a fost lansata procedura pentru esalonarea simplificata a datoriilor
Activitatea de cloud computing necesita abilitati tehnice pentru a efectua migratii, precum si capacitatea de a negocia conditii cu furnizorii de servicii cloud, de a asigura securitatea datelor si de a implementa cele mai bune practici pe tot parcursul procesului.
Foto: pexels.com