5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine
5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine
de Magda Florea la 12 Oct. 2021 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
leadershipconcedieredezvoltare personalaafaceribusiness mindset

In general, angajatii traiesc cu impresia ca sefii lor sunt multumiti daca ei isi fac treaba bine si isi respecta sarcinile de serviciu. Mentalitatea e gresita, poti fi dat afara chiar si in pofida acestor lucruri, oricat de surprinzator ar parea.
 


E adevarat si incontestabil faptul ca indeplinirea cu brio a sarcinilor de serviciu este criteriul esential in baza caruia un angajat este recrutat si mentinut in cadrul unei organizatii, insa exista numeroase alte motive care pot cantari, uneori, mai greu decat faptul ca esti un profesionist.
 
De exemplu, oricat de bun expert ai fi in domeniul tau, e posibil ca atitudinea ta sa starneasca o atmosfera tensionata in birou si, prin urmare, colegilor sa le dauneze, echipei sa ii provoace fisuri si, in cele din urma, proiectele asupra carora trebuie sa decideti impreuna, sa aiba de suferit.
 
Iata, deci, un element care pune in umbra profesionalismul tau si care il poate determina pe sef sa te concedieze.

 
Pe mai pun pret managerii:
 

Spirit de echipa

 
Companiile sunt o familie la scara mai mica. Daca membrii familiei respective nu coopereaza, nu au viziuni comune si teluri pentru care sa lupte impreuna, familia se destrama. Asa se intampla cu echipele la birou, atunci cand oamenii nu au acest spirit, cand sunt individualisti, egoisti si vor sa faca totul pe cont propriu sau nu stiu sa se integreze intr-o colectivitate cu un scop comun.
 
Lipsa spiritului de echipa poate sa fie unul dintre motivele concedierii.
 

Asumarea succeselor la nivel de echipa

 
Daca ocupi o pozitie de conducere, iar lucrurile merg in directia potrivita, poate fi tentant pentru tine sa iti asumi individual succesul, in fata propriilor tai sefi. Insa nu trebuie sa uiti nicio clipa faptul ca orice lider are in spate un angrenaj datorita caruia se misca "rotitele" din spatele viziunii si strategiei lui.

Prin urmare, succesul apartine intregii echipe, iar nerecunoasterea acestui fapt iti poate aduce "bile negre" in fata superiorilor tai, iar acest lucru s-ar putea materializa si intr-o concediere, la un moment dat.
 

Recunoasterea greselilor

 
E in natura umana sa nu ne placa oamenii care nu isi asuma greselile, care nu recunosc faptul ca, da, au dat-o in bara. Ei bine, sefii au aceasta natura umana mult mai dezvoltata decat oricine altcineva si le pica imediat in dizgratii un subaltern care nu recunoaste, nici in cele mai flagrante situatii, ca a gresit.

Puterea de asumare a greselilor este una dintre exigentele unei persoane care se vrea a fi mature, responsabile, cu incredere in sine si asumata.

Te-ar putea interesa si: Cele mai proaste 5 sfaturi financiare primite de la parinti
 

Sinceritate, nu scuze puerile

 
Suntem cu totii oameni si ni se intampla diverse evenimente care ne pun in situatii dificile: sa intarziem la job, sa uitam de un deadline, sa avem o zi sau o perioada mai proasta.

Insa, atunci cand se intampla aceste lucruri, atitudinea cea mai corecta este sa spunem adevarul superiorilor nostri, decat sa gasim o scuza puerila, de tipul "mi-a mancat pisica temele". Nu se mai face, dincolo de varsta de 8 ani. 

Nu doar ca e lipsita de profesionalism si maturitate aceasta atitudine, dar spune multe despre caracterul persoanei, iar mesajul codat pe care il "citeste" seful tau in acest comportament suna cam asa: "aceasta persoana nu e demna de incredere".
 

Lipsa de comunicare

 
Poti fi cel mai bun profesionist, dar daca nu stii sa comunici cu echipa sau superiorii tai, rezultatele finale ale muncii tale si proiectele companiei pe termen lung pot avea de suferit, la fel si relatiile cu clientii si intre departamente, daca ocupi o pozitie care are contact cu aceste parti ale afacerii. 
 
Comunicarea e cheia rezolvarii tuturor problemelor si mentinerii unor relatii sanatoase, atat in interiorul organizatiei, cat si in ceea ce priveste relatiile externe ale comapaniei, cu terti. Prin urmare, lipsa ei poate fi un mare "minus" pentru tine, in evaluarea pe care ti-o intocmeste seful tau.

Te-ar putea interesa si: 4 greseli pe care le fac oamenii care vor o schimbare in cariera
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x