5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine
leadershipconcedieredezvoltare personalaafaceribusiness mindset
In general, angajatii traiesc cu impresia ca sefii lor sunt multumiti daca ei isi fac treaba bine si isi respecta sarcinile de serviciu. Mentalitatea e gresita, poti fi dat afara chiar si in pofida acestor lucruri, oricat de surprinzator ar parea.
E adevarat si incontestabil faptul ca indeplinirea cu brio a sarcinilor de serviciu este criteriul esential in baza caruia un angajat este recrutat si mentinut in cadrul unei organizatii, insa exista numeroase alte motive care pot cantari, uneori, mai greu decat faptul ca esti un profesionist.
De exemplu, oricat de bun expert ai fi in domeniul tau, e posibil ca atitudinea ta sa starneasca o atmosfera tensionata in birou si, prin urmare, colegilor sa le dauneze, echipei sa ii provoace fisuri si, in cele din urma, proiectele asupra carora trebuie sa decideti impreuna, sa aiba de suferit.
Iata, deci, un element care pune in umbra profesionalismul tau si care il poate determina pe sef sa te concedieze.
Pe mai pun pret managerii:
Spirit de echipa
Companiile sunt o familie la scara mai mica. Daca membrii familiei respective nu coopereaza, nu au viziuni comune si teluri pentru care sa lupte impreuna, familia se destrama. Asa se intampla cu echipele la birou, atunci cand oamenii nu au acest spirit, cand sunt individualisti, egoisti si vor sa faca totul pe cont propriu sau nu stiu sa se integreze intr-o colectivitate cu un scop comun.
Lipsa spiritului de echipa poate sa fie unul dintre motivele concedierii.
Asumarea succeselor la nivel de echipa
Daca ocupi o pozitie de conducere, iar lucrurile merg in directia potrivita, poate fi tentant pentru tine sa iti asumi individual succesul, in fata propriilor tai sefi. Insa nu trebuie sa uiti nicio clipa faptul ca orice lider are in spate un angrenaj datorita caruia se misca "rotitele" din spatele viziunii si strategiei lui.
Prin urmare, succesul apartine intregii echipe, iar nerecunoasterea acestui fapt iti poate aduce "bile negre" in fata superiorilor tai, iar acest lucru s-ar putea materializa si intr-o concediere, la un moment dat.
Recunoasterea greselilor
E in natura umana sa nu ne placa oamenii care nu isi asuma greselile, care nu recunosc faptul ca, da, au dat-o in bara. Ei bine, sefii au aceasta natura umana mult mai dezvoltata decat oricine altcineva si le pica imediat in dizgratii un subaltern care nu recunoaste, nici in cele mai flagrante situatii, ca a gresit.
Puterea de asumare a greselilor este una dintre exigentele unei persoane care se vrea a fi mature, responsabile, cu incredere in sine si asumata.
Te-ar putea interesa si: Cele mai proaste 5 sfaturi financiare primite de la parinti
Sinceritate, nu scuze puerile
Suntem cu totii oameni si ni se intampla diverse evenimente care ne pun in situatii dificile: sa intarziem la job, sa uitam de un deadline, sa avem o zi sau o perioada mai proasta.
Insa, atunci cand se intampla aceste lucruri, atitudinea cea mai corecta este sa spunem adevarul superiorilor nostri, decat sa gasim o scuza puerila, de tipul "mi-a mancat pisica temele". Nu se mai face, dincolo de varsta de 8 ani.
Nu doar ca e lipsita de profesionalism si maturitate aceasta atitudine, dar spune multe despre caracterul persoanei, iar mesajul codat pe care il "citeste" seful tau in acest comportament suna cam asa: "aceasta persoana nu e demna de incredere".
Lipsa de comunicare
Poti fi cel mai bun profesionist, dar daca nu stii sa comunici cu echipa sau superiorii tai, rezultatele finale ale muncii tale si proiectele companiei pe termen lung pot avea de suferit, la fel si relatiile cu clientii si intre departamente, daca ocupi o pozitie care are contact cu aceste parti ale afacerii.
Comunicarea e cheia rezolvarii tuturor problemelor si mentinerii unor relatii sanatoase, atat in interiorul organizatiei, cat si in ceea ce priveste relatiile externe ale comapaniei, cu terti. Prin urmare, lipsa ei poate fi un mare "minus" pentru tine, in evaluarea pe care ti-o intocmeste seful tau.