Asigurarea vizibilitatii brandului pe piata este, de altfel, una dintre principalele preocupari ale departamentului de marketing si poate implica, in functie de obiectivele de business, diferite strategii de promovare. Exista doua tipuri de strategii de promovare: cele indreptate spre cresterea notorietatii unui produs si cele aplicate pentru cresterea expunerii brandului in ansamblul sau. Daca esti liderul unei companii care si-a propus sa devina mai vizibila pe piata, iata care sunt cele mai eficiente metode de promovare:
Tacticile SEO
Strategiile de SEO (Search Engine Optimization) sunt eficiente pentru a imbunatati vizibilitatea brandului in topul cautarilor relevante pentru domeniul respectiv. In era digitala, o companie nu poate supravietui fara sa se asigure ca apare in fruntea rezultatelor cautarilor pe motorul Google. In functie de obiective, companiile pot aplica strategia SEO si pentru a-si creste vanzarile si a deveni mai relevante pe piata.
Bannerele publicitare
Instalarea unor bannere publicitare care promoveaza un produs sau chiar brandul in sine este o strategie care poate fi pusa in aplicare rapid si are avantajul ca poate ajunge la un numar mare de persoane. De exemplu, pentru un brand care are magazine in mall-uri, niste bannere roll up pot fi montate extrem de rapid (in mai putin de un minut) si au avantajul de a spori vizibilitatea in locurile in care brandul isi doreste sa atraga un numar mai mare de clienti. Acest tip de bannere este potrivit mai ales companiilor care activeaza in domeniul de retail, de beauty sau FMCG si poate fi instalat inclusiv la conferinte sau evenimente mondene, in functie de locul in care compania stie ca se afla publicul sau tinta.
Strategia pe retelele de socializare
Si retelele sociale sunt medii cu expunere mare pentru companii. Milioane de oameni folosesc Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn, asa ca promovarea pe aceste platforme este o metoda utila pentru cresterea vizibilitatii, dar si pentru interactiunea directa cu clientii. Companiile pot afla care sunt subiectele relevante pentru publicul lor tinta, pot raspunde nelamuririlor clientilor si pot transforma brandul lor intr-unul mai personal pentru clienti si care sa raspunda mai bine nevoilor acestora.
Parteneriate si sponsorizari
Sponsorizarea unor evenimente la care participa un numar mare de oameni, cum ar fi organizarea unor gale, maratoane ori alte manifestari destinate publicului larg, pot fi eficiente pentru imbunatatirea vizibilitatii atat pe plan local, cat si national. De asemenea, companiile pot incheia parteneriate cu organizatiile care se ocupa de planificarea acestor evenimente, astfel incat numele brandului sa apara pe panouri, brosuri sau in media. Companiile care isi leaga numele de actiuni caritabile sau care sprijina mediul inconjurator nu reusesc doar sa devina mai vizibile, dar pot profita de acest lucru pentru a-si crea o imagine buna in randul publicului.
Parteneriatele cu influenceri
Persoanele publice sau cele care sunt urmarite pe retelele de socializare de un numar mare de utilizatori se bucura de credibilitate si au o expunere mult mai ampla decat cea pe care o companie o poate obtine, pe cont propriu, pe platformele sociale. Asocierea cu influencerii potriviti este benefica pentru un brand care vinde produse sau servicii de calitate pentru ca poate aduce, adeseori, rezultate mai bune decat promovarea pe cont propriu.
Toate aceste strategii pentru cresterea vizibilitatii unui brand nu au ca scop doar imbunatatirea imaginii de ansamblu a companiei pe piata, ci trebuie corelate si cu strategia de marketing pentru cresterea vanzarilor. Este insa esential ca orice companie care pune in aplicare aceste metode sa isi stabileasca propriii indici de performanta in functie de care evalueaza rezultatele fiecarei strategii, astfel incat sa poata imbunatati fiecare campanie de promovare si sa aloce bugetul conform cu rezultatele obtinute.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212