5 lucruri pe care trebuie sa le faci daca iti deschizi o firma
firmecont bancar onlinedezvoltare firma
Te gandesti sa incepi o afacere in viitorul apropiat? Poate te-ai saturat de munca de freelancer sau sa fii angajatul cuiva. Nu esti singur.
In fiecare an, mii de oameni prind din spiritul antreprenorial, lansand firme mici pentru a-si vinde produse sau a-si oferi serviciile specializate. Unele afaceri prospera, altele nici nu ajung sa fie lansate pe piata. Dar cu cat stii mai mult despre deschiderea unei firme, cu atat castigi mai mult control pentru a forma o organizatie care sa se dezvolte intr-o sursa durabila de venit si satisfactie.
Daca te simti coplesit de toate operatiunile necesare pentru deschiderea firmei, urmatoarea lista pusa negru pe alb va clarifica toate lucrurile pe care trebuie sa le faci:
1. Evalueaza si dezvolta ideea firmei
Orice tip de firma sau organizatie se materializeaza in jurul unei idei. Important este sa nu ramana doar o idee. Iar pentru a evita acest lucru, vezi daca tipul de afacere se potriveste cu hobby-urile tale, personalitatea si stilul tau de viata. Mai mult, analizeaza piata concurentiala si nevoile consumatorilor pentru a determina daca ideea poate aduce un venit pe termen lung.
Poti schita sau chiar redacta un plan de afaceri, incluzand previziunile financiare si o analiza a fluxului de numerar. Cauta o sursa financiara potrivita pentru start-up, cum este Otp Bank si vezi care sunt etapele pentru
deschiderea unui cont bancar online pentru firma.
2. Decide cu privire la o structura juridica pentru firma
Depinzand de ceea ce vrei sa faci si sa oferi, trebuie sa alegi o structura juridica pentru autorizarea afacerii. Daca esti freelancer si vrei sa lucrezi pe cont propriu in continuare, inregistrarea firmei ca PFA poate fi solutia ideala.
Structura legala a firmei tale va avea un impact aproape asupra fiecarui proces de afacere, de la numele acesteia si pana la modul in care iti revin veniturile.
3. Planifica finantele
Desi planificarea finantelor pare dificila, in mare parte din cauza atator numere si a unui capital limitat, totul devine mult mai simplu odata ce treci totul pe foaie sau intr-un document. Intocmeste o lista cu toate costurile de pornire pentru firma ta, cum ar fi: materialele necesare, spatiul comercial, angajatii, taxele de licenta si permise, cererile de brevet, precum si ceea ce anticipezi ca firma ta va avea nevoie pentru a se mentine in functiune pentru primul an, inclusiv: plata chiriei pentru spatiul comercial (daca nu lucrezi de acasa), volumul de munca, serviciile legale (contabilul, avocatul), publicitatea etc.
Toate aceste numere vor reprezenta investitia initiala pana la a putea trece linia spre rentabilitate.
4. Alege cu privire la sistemul de contabilitate
Este important sa investesti intr-un sistem de contabilitate, fie ca vei lucra cu produse, fie cu servicii. Contabilitatea te va ajuta sa-ti urmaresti finantele pe masura ce afacerea ta se deruleaza.
Prin implementarea unui sistem de contabilitate eficient, poti gestiona statul de plata, poti achita impozitele, poti inregistra si gestiona diferite cheltuieli, dar poti sa ai un control si mai bun asupra inventarului. Vestea buna este ca exista zeci de sisteme contabile specializate pe care le poti utiliza pentru administrarea finantelor firmei.
5. Promoveaza firma
Odata ce iti configurezi legal si operational afacerea, va trebui sa incepi sa te adresezi clientilor, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Acest lucru implica, de obicei, crearea unei propuneri unice de vanzare (USP). USP-ul firmei tale ar trebuie sa contureze in mod clar si atractiv despre ce este vorba in afacerea ta, ce vinzi/oferi si cum va influenta in mod pozitiv viata si confortul clientului.
Cand esti la inceput, trebuie sa gasesti cat mai multe planuri de promovare si marketing diferite, astfel incat sa poti experimenta ce tip/mod de adresare se potriveste cel mai bine cu atragerea clientilor.