Transilvania: Campanie impotriva contrabandistilor cu tigari
contrabandatigariautoritatinovel researchtransilvaniamesaje
Prima campanie menita sa combata contrabanda cu tigari, organizata la nivelul Transilvaniei, "faracontrabanda.ro in sprijinul autoritatilor", a fost lansata marti la Oradea. Comertul ilicit cu tigarete a inregistrat in regiunea Transilvania, in septembrie, o crestere de 8,6 pp in zona de N-V, cea mai vizibila majorarea fata de restul regiunilor tarii, informeaza compania de cercetare Novel Research.
„Cota de piata a comertului ilicit in regiunea Nord-Vest este de 22,1%. Din punct de vedere al timbrului aplicat pe pachet, in aceasta regiune, piata ilicita este impartita astfel: asa numitele «Cheap-Whites» - cu o pondere de 58% din total, si cele cu timbru de Ucraina - cu o pondere de 34% in septembrie, fata de 19,1% in iulie. Prin «Cheap-Whites» definim marci ieftine, produse legal, dar care nu apartin marilor producatori si care sunt destinate pietei negre“, a declarat Marian Marcu, Director General al companiei de cercetare Novel Research.
Contrabandistii se imbogatesc din banii fumatorilor
In tarile vecine, care nu sunt membre ale UE (Ucraina, Moldova) si care aplica alt sistem de taxare decat cel european, pretul unui pachet de tigarete este de 5-6 ori mai mic decat in Romania. Drept urmare, profitul realizat de retelele de contrabandisti este imens. Acesta este si mesajul principal al campaniei: „Tu ai facut primul milion? Din banii tai, contrabandistii au reusit deja! Nu sprijini contrabanda cu tigarete!“.
„Contrabanda prejudiciaza societatea in ansamblu, prin diminuarea incasarilor bugetare, ceea ce conduce, implicit, la insuficienta finantare a proiectelor sociale si economice ale statului, dar si la practicarea unei concurente neloiale si distorsionarea mediului de afaceri. O prioritate pentru activitatea desfasurata de ITPF Sighetu Marmatiei este combaterea contrabandei cu tigarete, aceasta reprezentand principalul fenomen infractional care se manifesta la frontiera de nord a Romaniei. In acest sens, este semnificativa cantitatea de 4.263.721 pachete de tigarete ridicate in vederea confiscarii, in 2012 si 2013. Realizarile se datoreaza efortului depus cu simt de raspundere de catre lucratorii nostri, iar ITPF Sighetu Marmatiei, cu cele 17 structuri subordonate, si-a propus sa continue lupta cu infractionalitatea transfrontaliera de la frontiera de nord a Romaniei. Se constata o implicare constanta a cetatenilor din localitatile situate in imediata apropiere a frontierei cu Ucraina in contrabanda cu tigarete peste frontiera verde, deoarece aceasta reprezinta o sursa de venit importanta“, a precizat Florin Coman, reprezentantul Inspectoratului Teritorial al Politiei de Frontiera Sighetu-Marmatiei.
Vasiloiu, Euromonitor Business Consulting Services: "Cine cumpara produse de contrabanda finanteaza, de fapt, crima organizata"
„Pretul reprezinta principalul criteriu de alegere a produsului pentru categoriile de consumatori care opteaza pentru tigaretele de contrabanda. Tocmai de aceea, am ales acest mesaj puternic. Oamenii trebuie sa inteleaga ca, desi la prima vedere poate parea ca au facut o afacere buna, afacerea de fapt este a contrabandistilor, care se imbogatesc pe seama lor“, a declarat Ioana Mucenic, Partner & Head of Strategy, Pastel.
„Prin aceasta campanie, vrem sa ii informam si sa ii educam pe consumatori cu privire la elementele ascunse ale contrabandei. Ne dorim ca publicul sa inteleaga ca in momentul in care cineva cumpara produse de contrabanda, de fapt, finanteaza crima organizata. Fiecare poate face diferenta, prin refuzul de a cumpara urmatorul pachet de tigarete de la contrabandisti”, a precizat Cristina Vasiloiu, director general Euromonitor Business Consulting Services.
Campania „faracontrabanda.ro, in sprijinul autoritatilor“, in parteneriat cu Euromonitor Business Consulting Services si Agentia Pastel, cu sprijinul JTI, sub egida Euromonitor Conferences, se va desfasura pana in februarie 2014. Mesajul va fi transmis consumatorului final prin intermediul unui mix de canale: comunicare media, materiale de informare, comunicare neconventionala etc.