Cine s-a ocupat de prima campanie impotriva contrabandei cu tigari din N-V Romaniei
contrabandatigaritigaretepastelprimariimesaje campanie
Agentia de comunicare pastel, faracontrabanda.ro si Euromonitor Business Consulting Services, cu sprijinul JTI Romania, au organizat prima campanie impotriva contrabandei cu tigarete din regiunea nord-vest a tarii.
Campania, derulata in perioada noiembrie 2013 - martie 2014, a avut ca obiectiv informarea populatiei din nord-vestul tarii cu privire la anumite aspecte mai putin cunoscute publicului, referitoare la contrabanda cu tigarete.
In momentul in care cineva cumpara produse de contrabanda, de fapt, finanteaza crima organizata. Totusi, fiecare cetatean poate face diferenta, prin refuzul de a cumpara urmatorul pachet de tigarete de la contrabandisti. Acesta a fost conceptul care a stat la baza mesajului principal al campaniei: "Tu ai facut primul milion? Din banii tai, contrabandistii au reusit deja! Nu sprijini contrabanda cu tigarete".
Campania a fost lansata in noiembrie 2013, printr-o conferinta de presa la care au luat parte oficiali din cadrul Directiei Vamale Cluj si ai Inspectoratului Teritorial al Politiei de Frontiera Sighetu-Marmatiei. Reprezentantii Politiei de Frontiera au sprijinit initiativa, prin distribuirea de materiale cu mesajul campaniei si informatii legislative despre contrabanda, in punctele vamale.
pastel si-a propus ca mesajul campaniei sa ajunga la peste 1.000.000 de persoane din Satu Mare, Bistrita, Cluj, Salaj, Bihor si Baia Mare. Agentia a optat pentru comunicare media print si online, outdoor, precum si comunicare directa cu fumatorii adulti.
Pentru prima data intr-o campanie de acest tip, planul de comunicare a inclus si incheierea de parteneriate cu Primariile judetene, Regiile de transport in comun si Agentiile pentru Ocuparea Fortei de Munca din judetele din regiunea nord-vest. Partenerilor mentionati li s-au alaturat si doua companii de taxi din Oradea si Baia Mare, prin expunerea de postere si distribuirea, in randul calatorilor, a peste 115.000 de fluturasi cu mesajul campaniei.
Astfel, noua institutii publice si-au oferit sprijinul, peste 1.000.000 de vizitatori unici din mediul online regional au fost expusi mesajului, banner-ul online a inregistrat peste 1.000.000 de vizualizari, iar mesajul a fost comunicat direct catre 235.000 de fumatori adulti.
O abordare neconventionala a fost realizarea unor flyere care au imitat bancnota de 100 de lei, pe verso-ul acesteia regasindu-se vizualul campaniei. Pe platforma www.faracontrabanda.ro au fost postate cele mai importante informatii ale campaniei, inclusiv un material video referitor la contrabanda in regiunea nord- vest. Campania impotriva contrabandei cu tigarete din nord-vestul tarii a fost castigata in urma unui pitch la care au participat mai multe agentii.