Campaniile Manager.ro: Ce gradinita alegem? - Interviu Gradinita Acorns
gradinita privatagradinita de statgradinita bambicopiilimba englezalimba germanaparintigradinitagradinitegradinite bucurestigradinita acorns
Multi parinti isi pun intrebarea care e cea mai buna solutie pentru copiii de varsta prescolara: sa-i duca la stat sau la privat? Exista argumente pro si contra de ambele parti.
Am pregatit un set de cinci intrebari la care speram ca ne vor raspunde sincer cateva dintre gradinitele de top din Bucuresti, pentru a ne face o idee mai clara despre diferenta de nivel educational si de dezvoltare personala a copilului pe care ne-o promit acestea.
Saptamana aceasta, ne-a raspuns invitatiei
Gradinita Acorns.
1. Care este curriculum-ul abordat? Cel de stat sau acesta este completat cu practici curriculare din scolile din strainatate (britanice, de exemplu)?
Curriculum abordat de Acorns British Style Nursery este cel britanic, mai precis Early Years Foundation Stage (curricula pentru Anglia si Wales). In early UYears Foundation Stage, copilul este vazut ca un "tot" si este dezvoltat din toate punctele de vedere (emotional, intelectual, fizic, social) .
2. Cum alegeti personalul didactic si pe cel de sprijin? Trebuie educatoarele sa treaca de un test psihologic?
Personalul ales sa ofere cea mai buna educatie si ingrijire la Acorns parcurge 2 stadii de interviu, in unele cazuri chiar 3. Intai este evaluat CV-ul celui care doreste sa lucreze cu noi, se trimite pe mail o lista a responsabilitatilor pe care le priveste pozitia sa, iar apoi, daca se manifesta in continuare dorinta de a colabora cu Acorns, persoana respectiva este solicitata sa vina la un interviu cu Head Teacher-ul din Acorns sau din Baby Acorns. In situatia in care trece proba interviului, persoana respectiva este chemata la 2 saptamani de proba, program normal, cand "va functiona" ca si teacher assistant alaturi de un alt educator. La finalul celor 2 saptamani este inca o evaluare, cand se discuta din perspectiva Acorns, cat si din perspectiva viitorului angajat felul in care au decurs cele 2 saptamani. In cazul in care activitatea noului aspirant la un job in Acorns este promitatoare in criteriile noastre, mergem mai departe cu o colaborare stabilita printr-un contract.
Toti educatorii care lucreaza in Acorns si Baby Acorns parcurg apoi un stadium de pregatire in gradinita care este asemanator cu cel parcurs de cei din Marea Britanie care doresc sa devina bone, child minders, teacher assistant. Pe parcursul anului educational toti angajatii au cel putin o evaluare a felului in care isi desfasoara activitatea, evaluare care are loc in general la final de an educational si, in cazuri mai rare, in luna ianuarie. Evaluarile au criterii specifice tinandu-se cont de felul in care educatorul preda pe grupa, de relatia sa cu toti copiii, relatia cu parintii, cu ceilalti membri in echipa, atuurile sale pentru dezvoltarea fundatiei etc.
In opinia Acorns "un educator bun" este cel care dovedeste o dragoste mare fata de copil, fata de lucrul cu acesta, respect fata de copil si fiinta sa, un om vesel, dornic sa invete tot timpul ceva nou, bun membru de echipa. Problema fluctuatiei de personal a fost una din dificultatile cu care ne-am confruntat si noi la inceputurile fundatiei in 2006 , dar care a luat sfarsit aproximativ in 2009.
In ce ii priveste pe copii, este important din punctul nostru de vedere ca cei mici sa fie obisnuiti cu rutina unei gradinite, cu mediul acesteia si sa nu se creeze o relatie de dependenta fata de adult. In acest fel ei pot fi ajutati si sa parcurga mai usor eventualele plecari ale unui membru din echipa, care are totusi un impact negativ asupra tuturor celor implicati. Parintii trebuie informati in cazul unor schimbari si e necesara prezentarea pasilor urmati de catre gradinita pentru redresarea situatiei si diminuarea stresului vizavi de copiii.
3. Ce fel de program oferiti? Acoperiti vacantele, week-end-urile?
Sunt 2 variante de program programul scurt intre 9 si 13 pentru Baby Acorns, 9 si 14 pentru Acorns, iar programul prelungit este intre 8 si 18. Functionam de luni pana vineri, din septembrie pana in iulie inclusiv. In timpul anului educational sunt 2 vacante, 2 saptamani de Craciun si o saptamana de Pasti. Acorns nu ofera solutii pentru week-end sau dupa ora 18.
4. Cum interactionati cu parintii? Cum ii informati in legatura cu progresul copiilor? Tineti cont de feed-back-ul lor?
Cu parintii avem o politica de "open doors" , in sensul ca ne pot aborda oricand doresc pentru raspunsuri la diferite intrebari, solicitari etc. Saptamanala parinti primesc pe mail, la inceputul saptamanii o informare cu activitatile care se fac in acea saptamana, meniul si pentru Baby Acorns 5 fotografii din saptamana anterioara ca o imagine de ansamblu, iar vineri parintii primesc de la key worker-ul copilului un carnetel sau un raport saptamanal cu evolutia copilului in gradinita. Se fac evaluari ale copiilor de 2 ori pe an pentru a da parintilor mai multe informatii privind progresul inregistrat in gradinita si pasii ce vor fi urmati in perioada urmatoare pentru continuarea acestui progres.
La aceste evaluari se urmaresc si filmulete realizate in gradinita, se verifica lucrarile Copiilor cat si profilul psihologic intocmit pentru fiecare dintre ei. Parintii mai primesc de la gradinita newsletter-ul lunar, informari din partea management-ului si din partea departamentului de contabilitate.
Referitor la schimbarile in rutina noastra ca urmare a discutilor cu parintii acest lucru s-a petrecut doar daca a avut legatura cu bunastarea copilului, siguranta sa sau sanatatea.
5. Cum manageriati conflictele intre copii, intre copii si educatoare? Exista o politica interna in acest sens? Ce faceti cu copiii agresivi, obraznici?
Pentru conflictele intre copii sunt mai multe modalitati de abordare. In primul rand se indentifica problema, cat de serioasa este si cat de urgenta. Sunt "conflicte" care se rezolva doar prin distragerea atentiei copiilor implicati, sunt situatii in care se ofera alternativa la joc, situatii in care se ia pauza de 1 minut in sala de grupa, insa fara sa ne jucam, diferite modalitati de solutionare a tensiunilor intre copii, in functie de tipul acestora si de gravitatea lor.
In cazul in care sunt ingrijoarari privind evolutia comportamentului copilului pe o durata de timp mai lunga, se monitorizeaza comportamentul in gradinita de catre o persoana special desemnata cu aceasta responsabilitate si se stabileste o intalnire cu parintii pentru abordarea aceleiasi modalitati de solutionare si acasa si la gradinita. referitor la conflicte intre educatori si copii nu as putea da exemple pentru ca nu am avut.