Pentru facilitarea procesului de redirectionare, o caravana mobila va fi prezenta in 14 puncte de lucru Petrom din tara in Bucuresti, Bolintin Vale, Buzau, Constanta, Craiova, Moinesti, Pitesti, Ploiesti, Suplacu de Barcau, Targoviste, Videle, Blejesti, Cosmesti si Rafinaria Petrobrazi. Angajatii sunt informati despre organizatiile non-guvernamentale active in comunitatea lor, sunt sprijiniti in procesul de redirectionare, iar toate formularele completate sunt colectate de catre organizatori, la finalul campaniei, pentru a fi trimise catre administratiile financiare corespunzatoare.
Miercuri, la sediul Petrom City din Bucuresti, compania a gazduit un targ la care au participat peste 40 de ONG-uri si antreprenori sociali care desfasoara diferite business-uri cu impact social. Cei peste 2.500 de angajati din Petrom City au avut ocazia sa interactioneze direct cu reprezentantii ONG-urilor prezente si sa ia, astfel, o decizie documentata privind destinatia celor 2% din impozitul lor pe venit.
„Acum trei ani, cand am organizat primul targ de ONG-uri in Petrom City, a fost o provocare, acum este un curs firesc al impactului pe care acesta il are in interiorul companiei. Interactiunea directa intre angajati si ONG-uri ofera transparenta asupra directionarii celor 2% din impozitul pe venit. Anul acesta, am invitat la targ si antreprenorii sociali, intrucat credem ca promovarea si sustinerea viziunii antreprenoriale este o solutie pentru dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor din Romania.", a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.
ONG-urile prezente la targul din Petrom City sunt:
Asociatia Little People Romania, Fundatia pentru SMURD, Asociatia Daruiesste Viata, HOSPICE Casa Sperantatei, Asociatttia HELP MALIN, Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (A.I.T.A.) si Fundatia Estuar (Sanatate). Asociatia pentru protectia animalelor - ROBI, Habitat for Humanity Romania, Organizatia Salvati Copiii Romania, Fundatia RAA, Fundatia de Sprijin Comunitar, Fundatia Bright Light, SOS Satele Copiilor Romania, Fundatia Chance For Life, Asociatia Crestina "Sfantul Stelian - Ocrotitorul Copiilor " Bolintin Vale , Giurgius Asociatia Telefonul Copilului, Samusocial din Romania si Societatea Nationala Crucea Rosie (Social). Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, Asociattia „Tanarul Petrolist", Fundatia Noi Orizonturi, Aspire Academy, Fundatia Leaders Romania, Centrul de Resurse pentru Organizatiile Studentesti si Scoala de Valori (Educatie). Asociatia MaiMultVerde, Asociatia EcoAssist, Societatea de Explorari Oceanografice si Protectie a Mediului Marin Oceanic Club si Mare Nostrum (mediu). Fundatia PACT - Parteneriat pentru Actiune Comunitara si Transformare, C.R.O.N.O. (Centrul de Resurse pentru Organizatiile Non-profit din Oltenia) Craiova si Centrul Rromilor ,,Amare Rromentza''(dezvoltare comunitara).
Antreprenori sociali:
Asociatia ViitorPlus/Atelierul de panza, Asociatia ACSIS, Asociatia Touched , Agapis, Asociatia Prietenia, Romano Butiq,Hilita , Fundatia Cartea Calatoare, Motivation, Concordia, Ateliere Fara Frontiere, Fundatia Ruhama.
In cadrul campaniei din 2012, peste 2.000 de angajati ai companiei au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre o entitate non-guvernamentala. Conform unui studiu desfasurat anul trecut in Petrom City, peste 50% dintre angajatii chestionati au ales sa sprijine sanatatea, 10 % protectia copilului, 8% educatia, 6% cauzele sociale, cate 4% au sustinut cultura sau persoanele cu dezabilitati, 3% protectia animalelor, 2% protectia mediului, iar 9% s-au indreptat catre alte cauze.
Campania de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal este un demers de responsabilitate sociala Petrom.