Profil de manager Teodora Man: "Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus"

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Profil de manager Teodora Man: Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus Profil de manager Teodora Man: "Cand multi incepeau de jos, eu am inceput de sus"
de Manager.ro la 04 Apr. 2014 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
teodora manprofil de managerpartenercall performance quality

Majoritatea celor din corporatiile romanesti sunt obisnuiti cu manageri scortosi, insa in profilul acesta nu este vorba de asa ceva. Urmatorul manager si-a petrecut 19 ani din viata cu capul in nori pana sa se "trezeasca" intr-o alta lume de business. Este vorba despre Teodora Man, managing partener, Advanced & Creative Development Solutions. Totodata, ea este trainer certificat CNFPA si consultant Human Synergistics, iar in anul 2010 a absolvit primul modul al programului de certificare in executive coaching, condus de Sir John Withmore. Teodora este certificata in programe de leadership, customer service si vanzari.

Dar pana sa ajunga la nivelul pe pozitia actuala, mai intai sa aflam de unde a inceput.   
 
“Pai daca majoritatea angajatilor o incep de jos, eu am inceput-o de sus, adica de la 5.000 de metri, ca stewardesa la Tarom, pe deja retro-ul avion AN24. Dar asa cum spune o reclama <Sky is the limit>, am urcat de la 5.000 la 11.000 de metri, odata cu modernizarea flotei Tarom-ului. Am zburat ca stewardesa, titulatura uzitata este insotitor de bord (n.r. – zambeste cand ne ofera acest raspuns), 3 ani si ceva luni”, ne spune Teodora Man.
 
Dupa aceasta perioada, prin anii 1992-1996, pentru Tarom s-a ivit un contract de dezvoltare de la zero a unei companii aeronautice din Pakistan, ocazie cu care a lucrat si ea  impreuna cu colegi de-ai ei insotitori de bord, piloti, ingineri si mecanici de intretinere, toti licentiati pe avionul BAC 1-11, la dezvoltarea unei noi companii, AeroAsia.

 
“Si cu aceasta ocazie am devenit si sefa de cabina, ceea ce in alte organizatii echivaleaza cu un line manager, ca sa spun asa. A fost prima mea “functie manageriala” si am inceput de la echipaje de 2 membri pana la echipaje de 8 membri”, afirma managerul.
 
In 2001, a fost numita Manager al departamentului Insotitori de bord si asa a ajuns sa raspunda administrativ si operational de bunul mers al unei echipe de 450 de persoane, colege si colegi insotitori de bord. 
 
“Provocarile au fost multiple, incepand de la varsta <frageda> pe care o aveam, 34 de ani, si pana la lipsa unei experiente anterioare de management, ceea ce, uitandu-ma acum in urma, mi-a fost de folos intrucatva, deoarece m-au calit mult experientele avute si acum ma ajuta mult aceste experiente in activitatea mea de consultant si trainer. Este foarte adevarata vorba lui Sanders Law (Vernon) ca <experienta este cel mai dur profesor: mai intai iti da testul apoi te invata lectia>”, ne mai spune Teodora.
 
Obisnuieste sa le spuna persoanelor in fata carora se prezinta ca a avut meseria de vis a oricarui barbat, si anume sa fie manager peste o echipa de 400 de femei (restul de 50 erau barbati).
 
“Dupa aceasta experienta am inceput sa cochetez cu zona de traineing, mai ales ca intre timp facand niste cursuri de instructor, trainerii respectivi mi-au picurat la ureche cum ca as fi potrivita pentru acest lucru. Si uite ca in 2003 am facut trecerea de la zona operationala la zona de training, adica mi-am mutat “jucariile” la Centrul de Training al companiei Tarom unde am fost o vreme instructor pentru insotitori de bord si cateodata si pentru  piloti”, ne povesteste trainerul.
 
A devenit, in scurt timp, manager al acestui centru de training si a ajuns sa coordoneze activitatea echipei de instructor care acopereau nevoile de training de tip hard skills pentru intreaga compania, ba chiar si pentru terti pentru cursurile destinate personalului tehnic si insotitori de bord.
 
“Pe foarte repede inainte, ti-am relatat aici despre ce 19 ani ai mei la TAROM.
Ce-i drept, un an din cei 19 l-am petrecut ca si jurist stagiar (attorney trainee) la Financial Markets International, o companie de consultanta care lucra in cadrul programului USAID (U.S. Agency for International Development) la dezvoltarea legislatiei pietei de capital, nou infiintate in Romania la acea data, vorbim de 1995-1996. Dar am mai facut un lucru in cadrul acestei firme, si anume eram interpret la toate intalnirile la care participa team leader-ul,  intalniri extrem de frecvente cu responsabilii pietei de capital din Romania”, spune Teodora.
 
Tarom a tinut-o in mreje, pana in 2008, cand a decis sa schimb compania, curioasa fiind sa vad cum se lucreaza intr-o companie cu capital privat. In plus, implinise varsta rotunda de 40 de ani si si-a spus ca masura tineretii ei mentale sta si in capacitatea de a-mi iesi din zona de confort.
 
“Si uite ca am iesit de ceva vreme si ma provoc din nou, de aceasta data ca antreprenor. Cei 6 ani petrecuti la Achieve Global ca Master Trainer si consultant au fost productivi si provocatori, in sensul in care nu trecea luna fara ca eu sa am ceva nou de invatat. Acum, va spuneam ca ma provoc din nou, si trec din zona de angajat in cea de stapan al propriului buget al “cosului zilnic”, afirma managerul.
 
A ajuns printr-o intamplare norocoasa, spune ea,  sa-i cunoasca pe partenerii care au infiintat Sapentis, firma  care a dezvoltat “Call Performance Quality”, un instrument de evaluare a impactului vizitelor la medici si dupa multe discutii acestia au agreat ca ea sa ii reprezint in Romania.
 
 

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x