INTERVIU MANAGER.RO: Rucsandra Hurezeanu sau Antreprenorul anului
rucsandra hurezeanuantreprenorivatherm
In 2011 a primit premiul Antreprenorul anului la Anual Business Awards oferit de Bussiness Review. Este sotia cunoscutului jurnalist Emil Hurezeanu.
Si-a lansat afacerea, gama de dermocosmetice Ivatherm, in 2005 si, in 5 ani a ajuns la o cifra de afaceri de aproape 2 milioane de euro. Este licentiata in medicina si in business in Franta si in Romania. Ivatherm este prima si singura companie romaneasca de dermocosmetice ce utilizeaza apa termala Herculane in produsele sale, pentru proprietatile ei calmante si antiiritante. Portofoliul companiei era initial compus din 6 produse, numarand, in prezent, o gama de peste 35 de produse.
1. Simona Straton, Manager.ro: Sunteti o femeie antreprenor cu o afacere orientata in special catre femei. Succesul a venit usor sau greu?
Rucsandra Hurezeanu: «Oamenii nu se lasa surprinsi de succes, ei muncesc in fiecare zi pentru el! Cei care au succes stiu exact cum au ajuns acolo ”spunea John Maxwell a carui conferinta am asistat cu cateva saptamani in urma. In spatele fiecarui proiect reusit e multa pasiune si multa munca. Am construit marca Ivatherm de la zero pe o piata de nisa, dermatocosmeticele fiind produse cosmetice comercializate exclusiv in farmacii.
Inceputul a fost greu, dar am avut inca de la inceput sprijinul medicilor dermatologi din toata tara, care au gasit produsele noastre eficiente si sigure pentru pacientii lor, fie ca e vorba de acnee, cuperoza, dermatita atopica, sau doar piele sensibila, intoleranta. Produsele se adreseaza deopotriva femeilor, si barbatilor, desi femeile sunt cele mai mari producatoare de cosmetice.
2. Simona Straton, Manager.ro: Cat ii este de greu unei femei sa reuseasca? Are o femeie mai multe obstacole de depasit decat un barbat?
Rucsandra Hurezeanu: Femeia moderna, in societatea de astazi imbina cu succes familia si profesia, face sport, citeste, se cultiva, e responsabila social. Din acest motiv cred ca ea este mai puternica si mai rezistenta decit barbatul zilelor noastre.
Nu cred ca diferentele sunt majore intre femei si barbati manageri sau antreprenori., subiectivismul poate aparea in oricare dintre situatii. Fiecare sex are avantajele lui, ar fi neadevarat sa spunem ca femeile sunt manageri mai buni decit barbatii, cred insa ca grija pentru detalii, perseverenta si intuitia sunt atuuri importante ale femeilor.
3. Simona Straton, Manager.ro: Cum descrieti piata romaneasca a produselor dermocosmetice? Ce-i trebuie acesteia pentru a deveni cu adevarat competitiva la nivel international?
Rucsandra Hurezeanu: Piata de dermocosmetice in Romania este estimata in jur de 20 mil de euro; este o piata inca mica, dar va creste mult in urmatorii ani din mai multe motive. Pielea sensibila are o incidenta care a crescut de la 1 la 7 in ultimii ani la nivel european si de aceea femeile isi doresc din ce in ce mai mult produse sigure si eficiente.
Piata de dermocosmetice practicand preturi medii, intre cele ale produselor de lux si cele de massmarket sau vinzare prin catalog, se adreseaza clasei de mijloc, femeilor informate si educate, clasa care va creste mult in Romania. Aceata piata a produselor cosmetice de farmacie are o tendinta de crestere la nivel european, iar marea majoritate a marcilor noi care se lanseaza in Franta se inghesuie pe rafturile farmaciilor si nu in alta parte. Farmacia e un spatiu care confera o imagine de calitate si siguranta. Ivatherm este singurul brand romanesc pe aceasta piata.
4. Simona Straton, Manager.ro: In ce consta magia produselor Ivatherm? Ce le recomanda in fata celorlalte cosmetice?
Daca vorbim despre magia lor, trebuie sa ne referim fara indoiala la apa termala Herculane. Ea este acel element de identitate si plus valoare cu care se asociaza Ivatherm. Istoria milenara a “apei vii” de la Herculane este marturia efectelor binefacatore ale apelor termale din Valea Cernei. Pe langa acest ingredient-minune, cele mai importante elemente de recunoastere asociate marcii Ivatherm sunt inovatia, siguranta si eficienta produselor.
5. Simona Straton, Manager.ro: Care este cea mai mare problema cu care v-ati confruntat pana acum in ceea ce priveste productia, distributia, platile?
Rucsandra Hurezeanu: Ritmul greoi in care banii se intorc in farmacii de la Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate. Intarzierile de plata uriase se repercuteaza asupra afacerilor tuturor celor implicati in sistemul de sanatate. Colectarea medie a creantelor noastre din farmacii a ajuns la 6 luni, ceea ce pe noi ne face sa fim intr-o lipsa permanenta de lichiditati. Furnizorii mei, la rindul lor, nu sunt dispusi sa astepte plata mai mult de 30 zile, ne spun mereu, “nu putem fi bancherii vostri”. Faptul ca oamenii nostri de vinzari isi petrec 30% din timp insistind in farmacii sa ne plateasca, ne incetineste ritmul de crestere.
6. Simona Straton, Manager.ro: Pentru a echilibra balanta, care este cel mai mare succes inregistrat? Poate fi acesta cuantificat in bani, largirea retelei de absorbtie a produselor, sau exista si altceva la mijloc? Ne gandim acum la renume.
Rucsandra Hurezeanu: Am incheiat anul 2010 cu o crestere de 15% fata de anul precedent, o cifra de afaceri in jur de 2 mil de euro, pe o piata cu crestere negativa, pozitionindu-ne in primii 5 jucatori pe aceasta piata.
Ultima lansare a gamei anti-aging UNA din octombrie 2010 este cea mai frumoasa reusita. Formula contine un ingredient activ inovant, extras de celule stem vegetale, premiat la Conferinta Internationala INCosmetics de la Amsterdam in 2009, ce revitalizeaza si protejeaza celulele stem epidermice responsabile de reinnoirea permanenta a acestuia. Am inregistrat in ultimul trimestru o dublare a cotei de piata pe segmentul produselor anti-aging fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ne gandeam ca va fi un succes, dar nu atit de mare. A depasit toate previziunile noastre.
E surprinzator, dar in acelasi timp recoltam fructele unei munci intense pentru formularea unei texturi mai lejere, cu un parfum mai sofisticat si totusi hipoalergenic si packaging modern. E un act de creatie care a functionat pentru ca e incadrat in actualitate si in codurile marcii. Comunicarea noii lansari distribuitorilor, farmacistilor si presei a fost si ea importanta.
Sigur ca odata cu trecerea anilor notorietatea creste si, implicit, valoarea brandului Ivatherm. Incepem sa culegem roadele unei munci constante si pasionate a echipelor noastre de productie, cercetare si dezvoltare, marketing si vanzari.
7. Simona Straton, Manager.ro: Cat la suta este inovatie, cat la suta este rutina in munca dumneavoastra?
Rucsandra Hurezeanu: Inovatia este ceea ce ne defineste cel mai mult. Cu riscul de a plictisi, am sa va dau citeva exemple. Ivatherm a folosit pentru prima data in cosmetologie beneficiile apei termale Herculane. Ea este ingredientul comun al tuturor produselor Ivatherm. Am descoperit in 2004 extraordinarele proprietati antiinflamatoare, calmante si antiiritante asupra pielii ale apei termale Herculane, confirmate de nenumarate studii clinice efectuate in Romania si Franta.
Industria cosmetica este poate cea mai dinamica dintre industrii. In fiecare an, cu ocazia Congreselor si intilnirilor cercetatorilor cosmetologi din intreaga lume, sunt prezentati ultimii, cei mai eficienti ingredienti activi pentru produsele cosmetice. O marturie a inovatiei Ivatherm stau doua interviuri ce apar in revista “Cosmetiquemag”, numarul din februarie 2009. Doi dintre conducatorii celor mai mari grupuri in industria cosmetica vorbesc despre inovatii majore in cosmetologie.
Primul vorbeste despre marea descoperire a sirtuinelor, genele longevitatii, considerata un pas inainte in lupta anti-age iar cel de-al doilea vorbeste despre descoperirea noului concept de hidratare, datorat descoperirii aquaporinelor. Ivatherm, inaintea tuturor, a lansat in premiera mondiala inca din 2005, primul produs antirid, anti-age ce contine Viniferol, resveratrol, ingredient activator al acestor gene ale longevitatii.
De asemenea, in toamna anului 2006, Ivatherm a lansat o gama de produse hidratante care se bazeaza pe descoperirea extraordinara a “aquaporinelor”, proteine membranare, cu rol in transportul apei la nivel celular. Pentru aceasta descoperire, doi cercetatori americani au fost recompensati cu Premiul Nobel in 2003. Concurenta noastra directa, mari laboratoare multinationale de altfel, lanseaza produse cu aceeasi ingredienti in 2010.
Credem ca inovatia este si cel mai bun raspuns la criza economica.
De rutina nu prea poate fi vorba daca suntem creativi.
8. Simona Straton, Manager.ro: Pana unde va creste Ivatherm? Care este tinta de dezvoltare pentru 2011?
Rucsandra Hurezeanu: Pentru 2011 estimam o crestere a vinzarilor Ivatherm de 15-20% pe piata din Romania, urmarim pastrarea cotei de piata pe produsele existente in portofoliu si cresterea prin lansarea de produse noi. Rezultatele pe care le-am avut in anul 2010 cu produsele recent lansate ne-a adus un capital de imagine nou. Acest lucru ne indreptateste sa urmam acelasi traseu si in 2011. Pregatim internationalizarea marcii, ceea ce reprezinta un moment de o importanta speciala.
9. Simona Straton, Manager.ro: Nu putem trece peste aceasta intrebare: cum va reuseste mersul pe sarma intre familie si cariera?
Rucsandra Hurezeanu: Familia iti aduce o responsabilitate noua care te maturizeaza, iti creeaza noi prioritati si obiective, dar si siguranta ca orice s-ar itimpla, tot ce este cu adevarat important iti e mereu alaturi.
Datorita familiei, copiilor mei si trecerii anilor am invatat ca pot fi oameni mai importanti decit mine insami, am descoperit ce inseamna sacrificiul de de sine, fericirea ca reflexie a bucuriei celor pe care-i iubesti. Imbinarea carierei cu familia nu e, pentru mine, ca mersul pe sirma, pentru ca acasa e locul de unde plec si revin cu nerabdare, este linistea sufleteasca deplina, sentimentul de bucurie si implinire.
10. Simona Straton, Manager.ro: Daca ar fi sa schimbati ceva in viata dumneavoastra...
Rucsandra Hurezeanu: Nimic important, am impresia ca tot ce am invatat si ce am muncit sau experimentat pina acum m-a adus in acest loc, nimic n-a fost prea mult sau prea putin. Ma simt implinita cu familia mea si cu pasiunea de a oferi femeilor frumusete si tinerete prin produsele pe care le creez.