Stefano Iervolino, Founder & CEO Fly Go: Romanii nu-si schimba destinatia daca pretul biletului nu este avantajos
stefano iervolinofly goturism
Romanii cauta cele mai mici preturi atunci cand vor sa-si rezerve biletele de avion. Cele mai multe bilete dorite sunt la companii low-cost, unde tarifele se pot modifica in orice moment in functie de vanzarea locurilor in avion.
Asa cum era de asteptat, cele mai dorite destinatii pentru romani sunt Italia si Spania, a afirmat Stefano Iervolino, Founder & CEO al portalului de rezervari online Fly Go, intr-un interviu acordat Manager.ro.
1. Care sunt criteriile pe care le au romanii cand vine vorba de rezervarea online a biletelor de avion? Daca se poate face o comparatie cu restul tarilor in care Fly Go este prezent ar fi si mai bine.
In primul rand, romanii cauta tarifele cele mai mici cand vine vorba de achizitionarea unui bilet de avion, avand in vedere ca cele mai multe bilete dorite sunt la companii low-cost la care tarifele se pot modifica in orice moment in functie de vanzarea locurilor in avion. Cateodata se intampla ca acestia sa varieze un pic data pentru a gasi totusi tariful pe care si-l pot permite.
2. Care sunt cele mai cautate destinatii, dar si cele mai rezervate? Banuiesc ca exista o diferenta intre destinatiile cautate si cele care, in final, se rezerva?
Cele mai cautate destinatii in acest moment sunt pentru orase din Italia si Spania – aceste tari fiind fruntase in cautarile romanilor. Nu s-a intamplat niciodata ca cineva sa isi schimbe destinatia daca pretul biletului nu este avantajos. Toate cautarile se finalizeaza pe destinatia aleasa de la bun inceput.
3. Cat la suta dintre cei care intra, dau search pe anumite destinatii, ajung sa si finalizeze rezervarile cautate?
Finalizarea unei rezervari depinde foarte mult de pretul gasit. Daca acestia gasesc pretul cel mai bun, finalizeaza cautarea facuta. Rata de conversie a site-ului nostru este de aproximativ 2%, peste media unui site de e-commerce.
4. Care este pretul mediu al biletelor de avion achizitionate pe siteul dumneavoastra?
In general, se cumpara bilete la companii low-cost, unde media este de maxim 200 euro/pasager/bilet – in functie de sezon, in functie de disponibilitatea gasita, pretul mediu poate varia in jurul aceste valori.
5. Pe ce criterii isi aleg cumparatorii destinatiile? Conteaza reducerile de moment?
Destinatiile se aleg mai ales pentru a petrece concediul de odihna in tara de rezidenta, dar si din dorinta de a vizita un oras nou. Reducerile conteaza cel mai mult in alegerea unei perioade, chiar si destinatie noua.
6. Pretul, destinatia, numele companiei aeriene sau discountul: care este ordinea in functie de importanta?
Pretul este principalul criteriu inainte de celelalte in alegerea unei vacante. Putem pune pe locul 2 discountul pentru faptul ca se doreste uneori plecarea neaparat la destinatia respectiva, tariful sa fie cel mai mic posibil, nemaicontand data. Nu cred ca se pune accent pe compania aeriana, de aceea e clasata pe ultimul loc.
7. Oferiti posibilitatea achizitionarii biletelor combinate. Cati aleg asa biletele?
Cam 20-30% isi aleg in prezent biletele combinate, procentul fiind in crestere deoarece in aceasta situatie, pretul este mai avantajos la combinarea a doua companii decat la calatorie dus-intors cu aceeasi companie.
8. Care a fost cel mai ieftin bilet achizitionat prin Fly Go?
Cel mai ieftin bilet achizitionat prin Fly Go a costat 25 euro.
9. Care este luna din an in care aveti cele mai multe rezervari?
Luna cea mai buna de vanzari o consideram ca fiind Aprilie.
10. Cum este luna martie ca nivel al rezervarilor?
Atat cererile cat si vanzarile sunt in crestere in luna martie deoarece se apropie sarbatoarea Pastelui, in plus multi romani au inceput si continua sa isi cumpere biletele pentru sezonul estival.
11. Cum v-a venit ideea unui site de rezervari combinate, mai ales ca a fost primul din Romania care a oferit asa ceva?
Ideea a pornit de la faptul ca de multe ori pretul biletelor combinate sunt mai mici, devenind astfel deosebit de atractive. In functie de preturi, avem zile in care mai mult de jumatate din biletele vandute sunt combinate.
Foto: Stefano Iervolino.