Nou an de crestere record pentru IKEA Romania
rezultate ikea romaniaikea romaniaikea food
IKEA Romania a prezentat rezultatele financiare pentru inca un an financiar (1 septembrie 2016 -31 august 2017) cu operatiuni de succes in timpul caruia a inregistrat o crestere de 14% si vanzari in valoare de 586.594.326 de lei, fara TVA.
In acest interval de timp, 3.323.181 de oameni au vizitat magazinul IKEA din Romania si peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul ikea.ro.
"Suntem mandri de cresterea excelenta din Romania, care ne-a adus pe locul 5 in topul tarilor cu cea mai rapida crestere din lumea IKEA, in anul acesta financiar. Ne dorim sa facem oferta si mai accesibila pentru cei mai multi oameni din Romania, prin deschiderea unor noi magazine si prin imbunatatirea serviciului de comenzi online", a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.
Numarul de produse care au ajuns in casele romanilor a crescut considerabil si anul acesta. Din cele 18,3 milioane de produse vandute, 23% au fost produse de mobilier si 77% decoratiuni si accesorii. 127.262 de comenzi online au ajuns in casele romanilor, cele mai multe in Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi si Constanta. Serviciul de comenzi online a avut o crestere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016.
Totodata, departamentul format din Restaurantul IKEA, Magazinul de delicatese suedeze si Bistro IKEA a ajuns la o crestere a vanzarilor cu 9,9% fata de anul anterior. Astfel, vanzarile IKEA FOOD au totalizat 2.034.159 de lei. Numarul de hot-dog vanduti a fost de 2.951.102 de bucati, insumand 532 de kilometri, iar numarul de chiftelute vandute la restaurant a fost de 5.907.313.
In ceea ce priveste reciclarea, magazinul IKEA din Bucuresti a colectat aproximativ 1.000 de piese de mobilier vechi (aproximativ 11 tone) in programul de reciclare si refolosire. O parte dintre acestea va fi reciclata, iar alta parte va fi transformata in energie.
Potrivit IKEA, 75% din energia consumata provine din surse regenerabile, iar procentul reciclat din totalul deseurilor generate a fost de 82% (carton si hartie reciclate: 1.258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv bateriile si becurile uzate: 24 tone; deseuri organice de la restaurant si ulei comestibil reciclate: 8 tone).
Mai mult, a inceput o noua campanie de reciclare a becurilor: consumatorii vor primi doua becuri noi pentru fiecare 10 becuri folosite aduse la magazinul IKEA.
De asemenea, incepand cu jumatatea lunii octombrie, toti proprietarii de masini electrice sau hibride le pot incarca in parcarea IKEA, unde sunt instalate statii de incarcare electrica pentru patru masini.