Antreprenori vs Investitori cu Robert Hisrich: Interviu cu Silviu Hotaran, GKTI Semper Human
antreprenori vs investitorirobert hisrichsilviu hotarangkti semper humanafacerisucces
Business Days lanseaza suita de evenimente "Antreprenori vs Investitori cu Robert Hisrich" ce vor avea loc pe 25 octombrie la Cluj-Napoca si pe 26 octombrie la Bucuresti. Evenimentele vor fi gazduite de Hotel Opera Plaza Cluj-Napoca, respectiv Hotel Marshal Bucuresti.
Printre invitatii la evenimentele "Antreprenori vs Investitori cu Robert Hisrich" mentionam:
Marius Ghenea, Adrian Florea, Dragos Roua, Orlando Szasz, Cristian Nacu, Adrian Erimescu, Rucsandra Hurezean, Mihaela Perianu, Florentin Banu, Ovidiu Sandor, Silviu Hotaran, Razvan Tudor, Radu Tudorache,Voicu Oprean, Daniel Visoiu si
altii.
Interviu cu Silviu Hotaran, GKTI Semper Human
A. START-UP
1. Care credeti ca sunt cele mai mari provocari carora trebuie sa la faca fata un start-up astazi?
Imaginea perceputa a antreprenorului in Romania, absenta dezvoltarii spiritului antreprenorial in sistemul de educatie, lipsa unor politici de incurajare si sprijin a antreprenoriatului, numarul scazut de antreprenori si povesti de succes, lipsa de pregatire, incredere si curaj.
2. Care ar fi cea mai buna modalitate de testare a fezabilitatii unei idei de afaceri?
Networking-ul, identificarea si dezvoltarea “stalpilor de incredere”, dicutiile cu posibili parteneri, clienti, mentori etc.
3. Care sunt principalele greseli pe care le fac antreprenorii la inceput?
Topice de genul: Valoarea creata/adaugata, Diferentierea de competitie, Pozitionarea pe piata, Definirea modelului de afacere – nu sunt adresate si/sau prezentate (corespunzator).
Planul de afaceri nu exista, este superficial, sau prea complicat (implica amanari peste amanari). Asteptarile sunt gresit create. Recrutarea si formarea echipei este o provocare importanta (prieteni, rude vs. competente, experienta demonstrata vs. energie & motivare etc).
B. DEZVOLTAREA AFACERII
1. Cum atragi si mai ales cum iti formezi cea mai buna echipa de management?
Cuvinte cheie: exemplu personal, diversitate & complementaritate, dezvoltare oameni & echipa, incredere & delegare, misiune, cultura & valori, motivare, auto-motivare, obiective, rezultate, pasiune.
2. Care sunt ingredientele de baza ale unei strategii de crestere de succes?
Decizii privind: modelul de inceput (produs sau serviciu), finantarea in diverse etape de dezvoltare, modulde vanzare (direct sau canal distributie), Referinta Total Activa (promovarea de catre clientii multumiti) etc.
C. EXTINDEREA AFACERII. Cum iti finantezi cresterea?
1. Cum iti atragi in afacere parteneri strategici? Cum ii alegi? La ce sa fii atent?
Identificarea avantajului reciproc (win-win) - complementaritatea, valoarea adugata reciproca; Obiective SMART (cine, ce unde, cand, de ce?); Atentie la comunicare transparenta, intelegere si suport in intreaga organizatie.
2. Care sunt criteriile dupa care un fond de investitii sau un partener strategic analizeaza succesul unei afaceri?
Valoarea creata/adaugata, Diferentierea fata de competitori, Echipa manageriala, Referinte (alti investitori, influencers, potentiali clienti etc.)