Anca Tomoroga, Myjob.ro: Business Days reprezinta o oportunitate deosebita, datorita numarului mare de specialisti prezenti la fiecare editie
business days 2012cluj napocaanca tomorogahorecahrdezbatere
In calitate de Strategic HR Product Manager al site-ului de recrutare Myjob.ro, Anca Tomoroga (foto) se ocupa de identificarea nevoilor angajatorilor si dezvoltarea de servicii destinate lor. Anca Tomoroga are experienta anterioara in servicii de consultanta HR pentru domeniul HoReCa si a realizat proiecte de recrutare, diagnoza organizationala si evaluare a performantelor. Este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei si a unui master in resurse umane din cadrul SNSPA, potrivit prezentarii de pe site-ul evenimentului http://cluj-napoca.businessdays.ro.
Anca Tomoroga de la
Myjob.ro a acordat un interviu
manager.ro. Aceasta va sustine in data de 27 iunie 2012 (16:40 - 18:30) o dezbatere in cadrul
Business Days - Cluj Napoca, cu titlul "Managementul modern al resurselor umane".
1. Abordati o tema absolut sensibila in cadrul BusinessDays, cea a managementului resurselor umane. Ce lipsuri prezinta angajatorii romani in acest sens?
Este adevarat ca este o tema delicata - cei direct vizati sunt oamenii. Insa observ din ce in ce mai mult o implicare a organizatiilor in dezvoltarea capitalului uman. Ce lipseste uneori este o implicare a HR-ului in deciziile de business; departamentul de HR trebuie sa iasa din postura de departament de suport si sa treaca in cea de business partner. Acest lucru se poate realiza prin doua aspecte, care trebuie sa coexiste: deschiderea companiei si intelegerea rolului acestui departament si calitati dovedite ale oamenilor de HR, care sa livreze rezultate masurabile. "Masurabile" este aici cuvantul cheie.
2. Se poate antreprenoriat fara HR?
Atat timp cat sunt implicati oameni trebuie sa existe abilitati de lucrul cu acestia, chiar daca nu sunt dobandite prin invatare formala. Lucrul cu oamenii se poate invata si din practica, conteaza sa existe deschidere in aceasta directie.
3. Care sunt nevoile principale ale angajatorilor si cum ii ajuta Myjob.ro?
Pe piata muncii exista domenii in care cererea si oferta sunt in dezechilibru si nu in modul clasic pe care il stim (oferta mica de joburi). Exista domenii, cum ar fi IT, inginerie etc., in care este criza de specialisti. Pentru a-i ajuta pe angajatori sa isi acopere proiectele de recrutare greu de inchis, am dezvoltat o aplicatie de recrutare prin social media care le permita sa isi promoveze in mod gratuit anuntul targetat in zonele unde pot exista candidatii vizati (grupuri specializate de pe LinkedIn, mesaje private pe aceeasi retetea sociala etc). De asemenea, angajatorii pot sa isi promoveze anuntul de recrutare direct catre candidatii relevanti din baza noastra de date; astfel, se castiga timp in recrutare (care este extrem de pretios) si au acces la candidatii pasivi. Toate serviciile pe care noi le-am dezvoltat sunt gandite pentru a veni in intampinarea nevoilor angajatorilor.
4. Ce le lipseste antreprenorilor romani pentru a fi cu adevarat competitivi?
Antreprenorii sunt la fel de diferiti ca si angajatii, nu se pot include intr-un sablon. Insa nu ar trebui sa le lipseasca o buna capacitate de relationare (antreprenoriatul inseamna in primul rand interactiune umana), viziune (si puterea de a-si asuma riscuri pentru ea) si etica. Poate aceasta din urma sa ridice probleme in unele cazuri.
5. De ce ati ales sa moderati o dezbatere in cadrul BusinessDays?
Este o oportunitate deosebita, avand in vedere numarul mare de specialisti prezenti la fiecare editie. In plus, managementul resurselor umane este o subiect inepuizabil, in care fiecare poate veni cu o viziune diferita. Conteaza foarte mult acest schimb de idei si informatii.
6. Cum ati recomanda acest eveniment antreprenorilor, care sunt, cel mai probabil, si angajatori?
Pot sa ia pulsul pietei, au ocazia sa gaseasca in acelasi loc cei mai buni speakeri si traineri din diferite domenii. In plus, varietatea subiectelor este buna pentru cei care vor sa iasa putin din zona lor de expertiza si sa invete si altceva.
7. Vorbiti-ne despre activitatea de evaluare a performantelor. Este realizata cum se cuvine pe piata muncii din Romania?
Evaluarea performantelor se face bine pana la un punct. Evaluarea se concentreaza mai mult pe cum a performat angajatul si mai putin pe cum va trebui sa o faca pe viitor. O evaluare a performantelor fara un plan cu obiective concrete si agreate de ambele parti (angajat si angajator) este doar o bifa data de HR in activitatea sa. Evaluarea performantelor trebuie sa aiba un trecut (ce s-a intamplat), prezent (ce facem acum) si viitor (ce urmarim sa se intample).
8. Care ar fi 3 titluri de carti pe care le recomadati a fi citite?
"Şapte secrete ale liderilor inspiraţi", Phil Dourado, PhilBlackburn
"Invingatorii", Jack Welch
"Buyology", Martin Lindstrom